חברת הכנסת הקריאה מכתב מרגש בכנסת: "אני מתמודדת נפש עם דיכאון"

חברת הכנסת מיכל וולדיגר הקריאה בנאומה בכנסת מכתב שכתבה בחורה צעירה שהתאבדה לפני מספר חודשים. את המכתב הקריאה לבקשת אביה של הנערה: "אפשר לשנות, אפשר להציל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/23 21:26 ל בשבט התשפג

חברת הכנסת הקריאה מכתב מרגש בכנסת: "אני מתמודדת נפש עם דיכאון"
סגנית השר מיכל וולדיגר, נאום עוצמתי, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

נלחמים באובדנות: אחד הדברים המרכזיים אותם מובילה חברת הכנסת וסגנית השר מיכל וולדיגר בכנסת, הוא נושא בריאות הנפש. היום השתתפה חברת הכנסת בכנס שנערך בכנסת בנושא "שיח על אובדנות מונע אובדנות" לציון היום הלאומי למניעת אובדנות שהייתה אחת מיוזמיו. לאחר מכן, נאמה סגנית השר בכנסת. את נאומה פתחה השרה במכתבה של רעות, בחורה צעירה שהתאבדה לפני מספר חודשים ולבקשת אביה.

הנאום המלא של סגנית השר וולדיגר:

"לצערי אני מתמודדת נפש עם דיכאון קליני. מעולם לא פגעתי בשום אדם, לא פיזית ואני חושבת שגם לא מילולית" פתחה השרה מתוך המכתב. בהמשך הוסיפה מתוך מכתבה של רעות: "אנחנו נטל על החברה, אני מקווה שלא מתתי לחינם וגם אם כן כבר לא יכולתי לסבול יותר, כל שניה כל דקה כמו דקירה קשה. זה לכות ימים שלמים, לדעת שלא אהיה כמו כולם". "היו שלום, אני חייתי בינכם כמו צמח בר" סיימה סגנית השר את תוכן המכתב, כאשר משפחתה של רעות, צופה בדברים מהיציע בכנסת.

כנס כיפה

חברת הכנסת וולדיגר, כנס כיפה צילום: מאיר אליפור

2.5 מיליארד: העלות השנתית של הטיפול במקרי אובדנות"

בהמשך נאומה אמרה וולדיגר כי "72 אחוז מהמתאבדים הם גברים ובשנה האחרונה נרשמה עליה של 43 אחוז במספר התלמידים המטופלים בסיכון גבוה להתאבדות". היא סיימה והסבירה מה המדינה יכולה לעשות: "מבחינה כלכלית העלות השנתית של מקרי אובדנות והטיפול בהם עומדת על 2.5 מיליארד שקלים בשנה. מה אפשר לעשות בכסף הזה אם רק ניקח אותו צעד אחד קדימה - מניעה".

עוד לפני כן, בכנס המיוחד, נחשפו נתונים על מקרי אובדנות בישראל. בפוסט נוסף שכתבה סגנית השר היא כתבה לאחר הכנס: "אני מקיימת דיונים עם המשרדים השונים, הארגונים החברתיים ואנשי המקצוע כדי להביא לשיפור המענה ודרכי ההתמודדות. שיח על אובדנות חושף נורות אדומות רבות. הוא מאפשר לנו להיות עירניים, להכיל מצוקות ולהסתכל לבעיה בלבן של העיניים. כולנו מתמודדים עם אתגרים רגשיים ונפשיים - ובשום אופן, אלה אינם מקור לבושה".

כנס כיפה

כנס כיפה "האומץ לדבר על זה" |  צילום: מאיר אליפור

כנס כיפה  "האומץ לדבר על זה" עסק בנושא בריאות הנפש

כזכור, לפני מספר שבועות, נאמה חברת הכנסת בכנס כיפה שעסק בנושא "האומץ לדבר על זה" ואמרה על היחס לו זוכה הנושא בתוך הציונות הדתית: "בתוך התחום הזה מאוד משנה מה הזהות של האדם האמונה שלו והחברה שלו. אצלנו בחברה הדתית זה כמעט טאבו, זה מכתים, וזה נורא. כשיש משבר כרוני כמעט נשכחת הזהות הדתית".