משרד הבריאות מעדכן את הנחיות הקורונה: בשורה לצוותים הרפואיים

בעקבות הירידה בתחלואת הקורונה, מעדכן משרד הבריאות את ההנחיות והחל מהלילה שבין רביעי לחמישי, תתבטל החובה לחבישת מסיכות בבתי חולים | המלצות לבני 65 ומעלה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 14/02/23 18:32 כג בשבט התשפג

משרד הבריאות מעדכן את הנחיות הקורונה: בשורה לצוותים הרפואיים
מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

עדכון בהנחיות הקורונה: משרד הבריאות מפרסם היום (ג') עדכון חדש בהנחיות הקורונה, עקב הירידה במדדי התחלואה בציבור. הבשורה העיקרית בהנחיות החדשות נוגע לעובדי ומבקרי בתי החולים כאשר משרד הבריאות מעדכן כי לא תחול חובת עטיית מסכות בבתי החולים וגם בבתי האבות.

בנוסף, גם החובה להציג בדיקות קורונה בכניסה לבתי האבות תבוטל. העדכונים יכנסו לתוקף בלילה שבין רביעי לחמישי בחצות. במשרד הבריאות הדגישו כי החובה לשים לעטות מסכות בדרך למקום בידוד לבני אדם מאומתים נשארת וכן חובת הבידוד הביתי למאומתים לקורונה. המלצה נוספת חלה על בני 65 ומעלה, משרד הבריאות ממליץ גם כעת לאוכלוסיות בסיכון, לרבות בני 65 ומעלה, לעטות מסיכות בחללים סגורים בכדי להגן על עצמם. 

אילוסטרציה חדר מיון

בשורה לצוותים הרפואיים, אילוסטרציה חדר מיון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אין סיבה לדאגה ולא צריך להוריד את הביטחון"

כזכור לפני כחודש כאשר התגלה חשד לקשר בין מקרים של שבץ מוחי לבין החיסון המשולב למגפת הקורונה, הכחיש משרד הבריאות את הקשר בין השניים. החשד הגיע לאחר שמערכת המעקב והבטיחות של ה- CDC העלתה חשד לקיום קשר בין מקרי השבץ לחיסון של חברת פייזר נגד קורונה. משרד הבריאות הבהיר אז כי בבדיקות שערך לא נמצא קשר בין השניים.

צילום: shutterstock

"אין כרגע דיווחים על קשר בין שבץ מוחי לבין החיסון בישראל. מאוד קשה לאתר תופעות נדירות בחיסון ולהוכיח ודאות קרובה שהחיסון הוא אכן מה שגרם לתופעה" אמרה פרופ' גילי רגב יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים במרכז הרפואי שיבא תל השומר. עוד היא הוסיפה: "בשלב הזה אין סיבה לדאגה ולא צריך להוריד את הביטחון לגבי הבטיחות של החיסון שמכסה את הזנים החדשים".