דיוני סל התרופות הסתיימו: אלו ההמלצות שהוגשו לשר הבריאות

הוועדה הציבורית המליצה על הכנסת יותר מ-120 תרופות וטכנולוגיות, בהם טיפולים עבור כ-350 אלף הני אדם בעלות כוללת של 650 מיליון שקלים לשנת 2023 | מנכ"ל משרד הבריאות: "בשנה הבאה נעלה את התקציב ב-100 מיליון שקלים נוספים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/23 12:42 כה בטבת התשפג

דיוני סל התרופות הסתיימו: אלו ההמלצות שהוגשו לשר הבריאות
סל התרופות, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

בתום ארבעה חודשים: הוועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות לשנת 2023 בראשות פרופסור דינה בן יהודה, סיימה את דיוניה והגישה היום (ד') את המלצותיה לשר הבריאות אריה דרעי. הוועדה הציבורית המליצה על הכנסת יותר מ-120 תרופות וטכנולוגיות, בהם טיפולים עבור כ-350 אלף הני אדם בעלות כוללת של 650 מיליון שקלים לשנת 2023.

בין התרופות והטכנולוגיות הבולטות שהוועדה המליצה

  • מניעה ובריאות הציבור: חיסון כנגד שלבקת חוגרת לאוכלוסיות בסיכון ולגילאי 65 ומעלה, חיסון פרבנר כנגד דלקות ריאה, משקפי ראיה לילדים עד גיל 7, הרחבת הגילאים הזכאים לבדיקות סקר בהריון ועוד.
  • טיפולים מהמתקדמים בעולם לחולי סרטן: תרופות אימונותרפיות לסרטן שד, כליה, עור ועוד, בדיקות גנטיות לגידולים על  מנת להתאים את הטיפול הטוב ביותר עבור מחלתם, תרופות למיאלומה נפוצה, תרופות מותאמות אישית, תרפיות מתקדמות ועוד.
  • טיפולים למחלות כרוניות: תרופות לטיפול בסכרת, נפרולוגיה, נוירולוגיה, רפואת ריאות, קרדיולוגיה ותחומי רפואה רבים נוספים. טכנולוגיות שונות, הכוללות: מערכת היברידית רציפה לניטור סוכר והזלפת אינסולין - הרחבת הזכאות לילדים חולי סכרת נעורים, טיפול בקלינאות תקשורת לאנשים הסובלים מגמגום, שיקום ריאות ועוד.

סל התרופות לשנת 2023 - הרשימה המלאה:


להורדת הקובץ

משה בר סימן טוב: "כגודל התוספת גודל הצרכים"

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר כי במשרד הבריאות שומרים ומממשים את אחד העקרונות החשובים בחוק ביטוח בריאות ממלכתי - ערבות הדדית. "אנחנו מבטיחים זמינות לטכנולוגיות המתקדמות ביותר באופן אוניברסלי לכלל התושבים". 
 
סימן טוב בישר: "הגדלת הסל ל-650 מיליון שקלים היא בשורה של ממש, בשנה הבאה נעלה ב-100 מיליון שקלים נוספים. אך כבר כעת, זו התוספת הגדולה ביותר שניתנה אי פעם לסל. אולם אנחנו יודעים כי כגודל התוספת גודל הצרכים". 

"אנחנו זוכרים לצד זה גם את החולים שלא קיבלו מענה השנה, ומקווים שנצליח לתת להם מענה בשנה הבאה. אנחנו שמחים על כך שהשנה נוצר תמהיל מיוחד של תקופות אונקולוגיות מצילות חיים מתקדמות לצד טכנולוגיות שמשפרות את איכות החיים של אנשים כמו משאבת האינסולין לילדים ושמחים גם שהסל ממלא תפקיד חברתי ויסייע ברכישת משקפיים לילדים, ונרחיב זאת בהמשך".