בעקבות תמיכתו: רב העדה האתיופית הודה לרב הראשי

על רקע סערת יקבי ברקן, הרב ראובן וובשת נפגש עם הרב יצחק יוסף והודה לו בשם בני העדה על עמידתו האיתנה לימינם. במהלך הפגישה הוא העניק לו את הספר "ילקוט יוסף" בתרגום לשפה האמהרית

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/18 14:51 טו בתמוז התשעח

בעקבות תמיכתו: רב העדה האתיופית הודה לרב הראשי
הרב יוסף והרב וובשת בפגישה, צילום: דוברות הרבנות הראשית לישראל

הרב הראשי ליוצאי אתיופיה בישראל הגיע היום (ה') להודות לרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, על תמיכתו ועמידתו האיתנה לימין בני העדה, על רקע סערת יקבי ברקן שפורסמה השבוע.

הרב ראובן וובשת הודה לראשון לציון בשם כל בני העדה האתיופית על תמיכתו בהם, והרב יוסף מצדו הזכיר לרב וובשת את פסיקתו ההיסטורית של אביו, הרב עובדי יוסף, שהובילה להעלאת יהדות אתיופיה לישראל.

במהלך הפגישה הציג הרב וובשת לרב יוסף את הספר "ילקוט יוסף" בתרגום לשפה האמהרית שיצא בקרוב, וסיפר לרב על הביקוש הגדול לפסקיו של הראשון לציון בקרב בני העדה.

לאחר פרסום הפרשה, תקף הרב יוסף בחריפות את בד"ץ העדה החרדית ויקבי ברקן על שפסלו עובדים ממוצא אתיופי מעבודת ייצור היין. 

"אני רואה בחומרה רבה את ההנחיה שיצאה על ידי מי שמכנים עצמם גוף כשרות, לפסילתם של עובדים יוצאי אתיופיה שומרי מצוות מלעסוק  בייצור יין", אמר הרב יוסף והוסיף כי "אין שום הסבר להנחיה שכזו מלבד גזענות טהורה".

לדבריו, "יוצאי אתיופיה הם יהודים לכל דבר. ספק גדול אם ניתן לסמוך על גוף כשרות הרואה עצמו כמחמיר כביכול ומקל בהלבנת ובשפיכות דמים של יהודים אחרים רק בשל צבע עורם. בכוונתי לפעול בעניין בכל חומרת הדין ולמצות עד תום את הבירור עד למסקנות המתבקשות".

הרב וובשת והרב יוסף

הרב וובשת והרב יוסףצילום: דוברות הרבנות הראשית לישראל

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן