בעקבות פניית כיפה: בוטלה הגרלת מטפחות לנשים לזכר אורי אנסבכר ז"ל

סטודיו לכיסוי ראש יצא ביוזמה להגריל בין נשים מטפחת מדגם 'אורי' לזכרה של אורי אנסבכר ז"ל. המעשה נחווה כניצול ציני של הרצח לטובת מהלך שיווקי. בעקבות פניית 'כיפה' בעלת העסק הסירה את הפוסט וביטלה את ההגרלה

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 12/02/19 16:29 ז באדר א'

בעקבות פניית כיפה: בוטלה הגרלת מטפחות לנשים לזכר אורי אנסבכר ז"ל
ניצול ציני, צילום: shutterstock

בעקבות הרצח של בת השירות אורי אנסבכר, החליטו ב'סטודיו נול', המוכר כיסויי ראש לנשים, לצאת ביוזמה שיווקית מעוררת זעם כאשר ביקשו בפייסבוק מנשים "לעשות משהו לזכר אורי", ולתייג מישהי "שהן רוצות לשמח", והיא אולי תזכה במטפחת במתנה. 

הבוקר (ג') נכתב בדף הפייסבוק של הסטודיו כי הם יערכו הגרלה בין כל הנשים המתוייגות, וייתנו לשלוש מהן כיסוי ראש מדגם 'אורי' במתנה. היוזמה עוררה זעם רב כאשר חלק מהגולשים טענו שמדובר במעשה שיווקי על חשבונה של הנערה שנרצחה. על אף המחאות והפצרות הנשים, החליטו בסטודיו לבטל את ההגרלה. 

רק לאחר פניית חדשות כיפה, הבינה בעלת העסק כי למרות שהיו לה כוונות טובות, המעשה קיבל פרשנות כאילו מדובר בניצול ציני של הרצח לטובת מהלך שיווקי.  הפוסט הוסר ובמקומו נכתב: "לפעמים רוצים לעשות טוב.. אבל זה לא יוצא מדויק.. ההצעה שלנו לשמח 3 נשים במטפחת יפה לזכרה של אורי, הקפיצה פה כמה וכמה וגרמה לחשוב שאנחנו משתמשות באורי הי"ד כקטע שיווקי..ככה זה.. עולם מורכב.. לפעמים טוב מתפרש כרע".

צילום: ללא

בפוסט החדש בעלת העסק התנצלה על הפגיעה שנוצרה: "הדבר האחרון שאנחנו רוצות זה להכאיב עכשיו למישהי בעולם..אז אנחנו מוותרות. סליחה מכל מי שנפגעה וסליחה מכול אלו ששיתפו וזרמו איתנו על הרעיון מבוטל" 

צילום: ללא

אורי אנסבכר (19), מתקוע, נרצחה בעין יעל על ידי המחבל,עראפת ארפאעיה, לפני מספר ימים. מעצרו של ארפאעיה הוארך בעשרה ימים לאחר שהודה במעשה. 

אורי אנסבכר הי"ד

אורי אנסבכר הי"דצילום: באדיבות המשפחה