המחבל שרצח את אורי אנסבכר יובא להארכת מעצר

המחבל עראפת ארפאעיה, שרצח את אורי אנסבכר, יבוא היום להערכת מעצר, לאחר שכוחות הביטחון הודיעו כי הרצח נעשה מתוך מניע לאומני

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 11/02/19 09:00 ו באדר א'

המחבל שרצח את אורי אנסבכר יובא להארכת מעצר
אורי אנסבכר הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

החשוד ברצח אורי אנסבכר בת ה-19 יובא היום (ראשון) להארכת מעצר בסביבות השעה 12:00 בבית משפט השלום באשקלון. אתמול הודיע שב"כ כי עראפת ארפאעיה, בן 29, רצח את אורי ביער עין יעל בירושלים ממניע לאומני. כוחות צה"ל מיפו את ביתו בחברון לצורך בחינת אפשרות הריסתו. 

בחקירתו שיחזר ארפאעיה את שעשה: הוא יצא מביתו בחברון כשבידו סכין והלך לכיוון הכפר בית ג'אלה. כשצעד לכיוון היער - הבחין באורי אנסבכר. הוא תקף אותה ורצח אותה. ארפאעיה נעצר לפני כשנתיים בכניסה להר הבית כשבכיסו סכין מטבח גדולה. 

אתמול פעלו כוחות בחברון ומיפו את ביתו של ארפאעיה. המיפוי בוצע לצורך בחינת אפשרות להריסת הבית. אם יוחלט לבצע את ההריסה - המהלך ייעשה רק בעוד כמה שבועות עד כמה חודשים, לאחר השלמת הליכים משפטיים ועבודה הנדסית נוספת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע אמש עם רעייתו שרה לבית משפחת אנסבכר בתקוע לניחום אבלים, ובישר להם על ההודעה לפיה מדובר בפיגוע: "המזכיר הצבאי העביר לי פתק שמחקירת השב"כ עולה שהמניע היה לאומני. זה לא מפתיע, אבל רציתי שתדעו את זה. בדקו את זה בצורה יסודית, אף על פי שזה נראה היה כמובן מאליו. המובן מאליו מסתבר שהוא גם האמיתי. אבל זה מחזק את הרצון שלכם, את הרצון שלי, שלנו, להנציח אותה שם, במקום הזה".

במקביל, הודיע אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הקבינט המדיני-ביטחוני יעביר בישיבתו ביום ראשון הבא החלטה על חוק קיזוז משכורות מחבלים. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן