בעקבות הפרסום ב'כיפה' על אי הריסת בית המחבל: סמוטריץ בפניה דחופה לליברמן

על רקע ההתמהמהות ההחלטה בעניין הריסת בית המחבל שרצח את עדיאל קולמן, פנה חבר הבית היהודי לשר הביטחון, "אבקשך לטפל בעניין במהירות האפשרית ולהביא למיצוי הדין כמתבקש עם משפחתו של הרוצח הנתעב"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/09/18 13:02 כד באלול התשעח

בעקבות הפרסום ב'כיפה' על אי הריסת בית המחבל: סמוטריץ בפניה דחופה לליברמן
ח"כ בצלאל סמוטריץ', צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

בעקבות הפרסום ב'כיפה', לפיו הריסת בית המחבל שרצח את עדיאל קולמן הי"ד מתעכבת כבר קרוב לחמישה חודשים, פנה היום (ג') ח"כ בצלאל סמוטריץ' לשר הביטחון בדרישה שיפעל למימוש צו ההריסה.

"בימים האחרונים", כתב חבר הבית היהודי לשר אביגדור ליברמן, "פורסם באתר "כיפה" כי ביתו של המחבל מהכפר עקרבה שרצח את עדיאל קולמן הי"ד בעיר העתיקה לפני כחצי שנה טרם נהרס".

לדבריו, "הריסת בתי מחבלים הינה פרקטיקה מקובלת על ידי מערכת הביטחון והיא משמעותית ומרתיעה יותר ככל שהיא מתבצעת קרוב יותר למועד הפיגוע. בדרך זו מרגישה ומבינה משפחת המחבל, התומכת והמהללת את 'השהיד' ואת פעולתו הנפשעת, כי יש תגמול למעשה המחבל ולתמיכתם בטרור וזאת בדרך של הריסת הבית בו התגורר המחבל".

אביגדור ליברמן

אביגדור ליברמןצילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90

בהמשך הוא מתח ביקורת על התנהלות מערכת הביטחון בנושא הריסת בתי משפחות מחבלים באופן כללי וציין כי נושא הריסת בית רוצחו של קולמן חייב להיפתר במהירות, "מפאת קוצר הזמן ודחיפות הנושא אבקשך לטפל בעניין במהירות האפשרית ולהביא למיצוי הדין כמתבקש עם משפחתו של הרוצח הנתעב. לתשובתך הדחופה אודה".

כזכור, בתחילת השבוע פורסם ב'כיפה' כי על אף שמשפחתו של עבד אל-רחמן בני פאדל, שרצח בדקירות סכין את עדיאל קולמן בירושלים מארס האחרון, הגישה את השגתה על צו ההריסה שיצא נגד ביתם בתחילת חודש אפריל, צה"ל טרם הכריע בנושא זאת למרות שלרוב העניין נפתר בתוך מספר ימים. בצבא התחייבו כי ההחלטה תתקבל "בתקופה הקרובה"

הוריו של עדיאל בחתונת אחותו

הוריו של עדיאל ואחותוצילום: באדיבות המשפחה

הוריו של הנרצח, אביגדור ויעל, פנו בנושא לסגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן ואמרו לו בין היתר כי אין רצונם "בנקמה לשם הנקמה. כי אם רצון למנוע מעוד משפחות לחוות את הסבל שעברנו". לפניית 'כיפה' השיב סגן השר כי למרות שהוא כואב את כאב המשפחה, "לא מתוקף תפקידו או סמכותו לאשר או למנוע הריסת בתיהם של מחבלים".

מנכ"ל 'בצלמו' שי גליק, שמלווה את המשפחה, הצטרף לקריאתו של סמוטריץ' וקרא לשר הביטחון "להתערב אישית בעניין ולהורות מידית על דחיית ההשגה והרס הבית. כל רגע שהבית עומד על תילו זה פגיעה בהרתעת טרור ובזכויות האדם של אזרחי ישראל".