חברי המרכז נגד בנט: "בטל את השינויים שהעברת"

האם השינויים שהעביר יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בחוקת הבית היהודי - יבוטלו? חבר מרכז המפלגה, ארז צדוק, פנה במכתב לבנט ולמנכ"ל המפלגה ניר אורבך, בדרישה לבטל את תוצאות ההצבעה על השינויים, בעקבות הפרסום בכיפה. "מפצירים בכם שלא לפגוע יותר במפלגה"

חדשות כיפה יהונתן קליין 21/10/18 10:14 יב בחשון התשעט

חברי המרכז נגד בנט: "בטל את השינויים שהעברת"
הבלאגן נמשך. בנט , צילום: פלאש 90. הדס פרוש

הסערה בבית היהודי לא נרגעת. בוועידת המפלגה שהתקיימה בשבוע שעבר, נחל היו"ר נפתלי בנט ניצחון כאשר העביר את השינויים המתוכננים בחוקה, הכוללים שיריון נוסף בעשירייה הראשונה ושינוי בדרך בחירת המועמדים. אלא שכזכור, ביום שישי פרסמנו ב'כיפה', כי נראה על פניו שאישור השינויים לא תואם את חוקת המפלגה, הדורשת רוב של 65 אחוזים על מנת להעביר שינויים כאלה, רוב שלא הושג על ידי בנט ותומכיו בוועידה.

היום (א'), שלח חבר המרכז ארז צדוק, שכבר בשבועות הקודמים לוועידה תקף את בנט וטען כי "הבית היהודי בדרך לדיקטטורה", מכתב לבנט ולמנכ"ל המפלגה ניר אורבך, בו הוא דורש מהם לבטל את השינויים בחוקה, שהועברו, לדבריו, בדרך לא חוקית.

"אנחנו מפצירים בכם שלא לפגוע יותר במפלגה ,לא לנקוט בדרך הזאת ולא להמציא תירוצים לצורך שינוי תוצאות ההצבעה". כותב צדוק, "כולם ראו מה היה בכינוס המרכז והתוצאות מתועדות בבירור בסרטוני וידאו שאף נמצאים ברשת. מועד הכינוס והדרך בה נעשו הדברים וכבר נאמר ונכתב על כך, עוררו את זעם חברי המרכז וגרמו לנזק רב לתדמית המפלגה בעיני הציבור.
אנחנו מודיעים שכל ניסיון לשנות את תקנון המפלגה על בסיס ישיבת המרכז וההצבעה שהיתה 1 ייתקל במאבק משפטי ללא פשרות.

"אנחנו מבקשים שההנהגה תודיע עוד השבוע על תוצאות ההצבעה הרשמיות כפי שהוכרזו בכינוס המרכז, ועל דחייה של הצעות היו"ר". מסיים צדוק. 

כזכור, מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך אמר ל'כיפה' בשבוע שעבר כי השינויים עברו ברוב הדרוש, וכי הבלבול נוצר בעקבות חוסר סדר שהיה בערב ההצבעה. "השינויים עברו. יש יותר מ65% שתמכו בשינויים". כך אורבך בשבוע שעבר.


להורדת הקובץ