ארז צדוק: "הבית היהודי בדרך לדיקטטורה של איש אחד"

ישיבת מרכז ה'בית היהודי' הולכת להיות דרמטית מתמיד עם החלטות שנויות במחלוקת של בנט. צדוק תוקף את בנט מזמין את כל חברי המרכז של המפלגה להגיע בבהילות לישיבה כדי לשמור על צביונה.

חדשות כיפה מירב כהן 12/10/18 10:28 ג בחשון התשעט

ארז צדוק: "הבית היהודי בדרך לדיקטטורה של איש אחד"
ארז צדוק, צילום: אבישג שאר-ישוב

"האם ביום ראשון המפלגה תהפוך בפועל לכלי שכל מטרתו לשרת את בנט בניסיונו להגיע לכסא ראש הממשלה?" כך שואל צדוק בפוסט בפייסבוק שלו. ומבקש מחברי המרכז "אתם חייבים לבוא לישיבת המרכז הקרובה ולהצביע נגד הצעות היו"ר, אם אתם רוצים לשמור על המפלגה ועל ערכיה. אחרת לא בטוח מה יישאר מזה ומזה"

ישיבת מרכז הבית היהודי צפוי להתכנס יום ראשון הקרוב אחרי זמן רב שנמנעו במפלגה לכנס את החברים. בנט רטצה להעביר בישיבה זו מספר דברים שחשובים לו,  בין היתר בנט רוצה שהמרכז יאשר לו שני שריונים בעשירייה הראשונה ועוד אחד בשנייה, בכל מקום שיבחר. צדוק טוען שזה יתן בידי הראש כח ושליטה על המפלגה שאין אפילו לנתניהו על הליכוד. 

דבר נוסף המפלגה כולל 1,100 אנשים נבחרים ומינויים שונים. עד כה נרשמו 700 ומשהו אנשים בלבד למרכז. בנט מבקש למלא את המקומות הריקים במינויים אישיים שלו. צדוק מסביר שהמפלגה צריכה לעשות חשבון נפש ולבדוק למה מעט כל כך התפקדו למפלגה ולא לתת לבנט למלא את השורות עם מינויים שלו. "המינויים האישיים שבנט מבקש, בצירוף מקורביו, צפויים להקנות לו רוב בכל החלטה שירצה להעביר. הדבר מעקר למעשה את מהות וחשיבות המרכז והופך את חבריו לקישוט דמוקרטי של מפלגה כמעט דיקטטורית".

הבית היהודי יכול, באישור המרכז, לרוץ עם רשימות נוספות. אם 60% ממשתתפי כינוס המרכז מתנגדים למיזוג המוצע, הוא יידחה. בנט רוצה לשנות את זה כך שרק התנגדות של 60% מכלל חברי המרכז תוכל לדחות ריצה משותפת עם רשימות אחרות. כלומר אם המרכז ימנה 1,300 איש, ומספר מכובד של 700 איש יגיעו לישיבה, וכולם יצביעו פה אחד נגד הריצה המשותפת, הם לא יצליחו לבטל אותה. צדוק תוקף את בנט "כך היו"ר יוכל למזג את הבית היהודי – נגד רצון החברים – עם הליכוד, עם יש עתיד או עם מפלגת מדף שתשובץ בידוענים חילוניים".

צדוק מוסיף: "העברת כח מהסיעה בכנסת ליו"ר בלבד או העלאת מספר החברים הנדרש לכינוס מרכז, שגם הם נועדו להקשות על הדמוקרטיה במפלגה, בדרך לכמעט דיקטטורה של איש אחד".

לטענת צדוק רשימת חברי המרכז לא פורסמה מחודש ינואר 2018 ועד לפני כשבוע "כדי שלא לתת לחברי המרכז את האפשרות להתארגן ולבקש הצבעה חשאית"  

צדוק מתריע בפני הפעילים :"תתנו ליו"ר להעביר את ההחלטות ברוב גדול והבית היהודי יהפוך למפלגה כללית, נישאר עם מפלגות חרדיות וחילוניות בלבד"

https://www.facebook.com/erezzadokk/videos/vb.1915458542020301/2057924894290289/?type=2&theater