בעקבות הפיגוע: ביישובים בשומרון החליטו לאסור כניסת פועלים פלסטינים

ביישובים הסמוכים לכפר ברוקין, ממנו יצא המחבל שרצח את הרב אטינגר והחייל גל קיידאן, החליטו על הסנקציה כתוצאה מהחלטת הנהגת הכפר לקרוא לרחוב על שם המחבל. ראש מועצת שומרון: "טרור לא צומח בלי אוכלוסייה תומכת"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 26/03/19 09:50 יט באדר ב'

בעקבות הפיגוע: ביישובים בשומרון החליטו לאסור כניסת פועלים פלסטינים
יוסי דגן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

על רקע הפיגוע המשולב באריאל, שאירע בשבוע שעבר, החליטו ביישובים הישראלים הסמוכים לכפר שממנו יצא המחבל שלא לאפשר לפועלים פלסטינים לעבוד בשטחם, כך נמסר הבוקר (ג') מהמועצה האזורית שומרון.

ראש המועצה, יוסי דגן, וראשי הישובים ברוכין, לשם, פדואל ועלי זהב, החליטו שלא לאפשר כניסת פועלים פלסטינים מהכפר ברוקין, שממנו יצא המחבל עמר אמין יוסף אבו לילא שרצח את הרב אחיעד אטינגר והחייל גל קידדאן בפיגוע המשולב בצומת אריאל ובצומת גיתי אבישר.

הסיבה שהניעה את ההחלטה, מלבד הפיגוע עצמו, הייתה החלטת הנהגת הכפר ברוקין לקרוא לרחוב על שם המחבל. "טרור לא צומח בלי אוכלוסייה תומכת", אמר דגן שציין כי "אם האוכלוסייה הזו היא תומכת טרור היא לא תעבוד אצלנו. אנחנו לא רואים סיבה מוסרית וגם לא ביטחונית לאפשר לאנשים כאלו לעבוד סמוך לילדינו, בתוך יישובינו ולקבל מידינו פרנסה".

מוקדם יותר דווח כי צה"ל מסר למשפחתו של המחבל הודעה על כוונת הצבא להרוס את הדירה שבו התגורר אבו לילא, זאת בכפוף להשגה שהמשפחה תוכל להגיש שתעבור לעיונו של מפקד פיקוד מרכז.