בעזרא הורידו את המחירים לקראת מחנות הקיץ - ההורים תוקפים: "עדיין יקר מדי"

הביקורות והאיום של ההורים שלא ישלחו את ילדיהם למחנות הקיץ עשו את שלהם, ובתנועת הנוער הדתית החליטו להוריד מחירים ולאפשר גמישות וביטולים. בהנהגת ההורים הארצית טוענים: "שאול דה מלאך יטרפד שינוי עתידי של המזכ"ל החדש"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 20/06/22 10:53 כא בסיון התשפב

בעזרא הורידו את המחירים לקראת מחנות הקיץ - ההורים תוקפים: "עדיין יקר מדי"
המזכ"ל שאול דה מלאך, הוריד מחירים אך עדיין סופג ביקורת, צילום: איתי בן עזרא

שמונה חודשים אחרי שהודיעה על ביטול דמי החבר לחניכי התנועה, כשבדרך נשמעה ביקורת רבה מצד ההורים על כך שהתכנית שהוצגה איננה אטרקטיבית כלל, בתנועת הנוער הדתית "עזרא" עושים סיבוב פרסה ומודיעים על הוזלת המחירים לקראת מחנות הקיץ.

"אנו מודעים וקשובים לקולות שונים שעלו מהשטח, ונמשיך להיות קשובים אליהם", כתב מזכ"ל התנועה שאול דה מלאך להורי וחניכי עזרא במכתב שנשלח בחודש שעבר והבהיר כי, "כמערכת, לא תמיד כל פתרון ישים ולא תמיד ניתן לשנות מעכשיו לעכשיו, אך כפי שהתחייבנו אנחנו שומעים, מקשיבים ומיישמים ומשפרים ברגע שניתן".

"עדכנו את עלות המחירים לקיץ הקרוב למסלול הגמיש"

דה מלאך הוסיף וסיפר על פורום היוועצות ארצי שהוקם על מנת לשפר את תוכנית
המסלולים שגררה ביקורת רבה ואף מחאת הורים גדולה, זאת למרות שהבהירו במשך מספר הזדמנויות כי הם מאמינים בתכנית ולא ישנו אותה.

"אחרי עבודת מטה וצלילת עומק לחישובים ומספרים, אני שמח לבשר שכבר ניתן להכריז על שתי בשורות משמעותיות לשיפור התוכנית. שני המרכיבים המרכזים שצפו ועלו מהשטח כחשובים ביותר בשלב זה הם: הגמשת אפשרויות הביטול במסלול העזראים ומענה בנוגע לחניכים רבים שרוצים לצאת למפעלי הקיץ. בשני הנושאים אנחנו מצליחים כבר עכשיו לשפר ולשדרג את התוכנית, כפי שעלה מהפורום ומגורמים שונים בשטח באופן ישיר".

המכתב שנשלח להורים. "מודעים לקולות שעלו מהשטח"

המכתב שנשלח להורים. "מודעים לקולות שעלו מהשטח" צילום: תנועת עזרא

מזכ"ל עזרא הוסיף והתייחס לביקורת על התכנית שלא אפשרה גמישות ביחס לפעילויות בודדות והודיע כי התווספה אפשרות ביטול למפעל ספציפי עד חודש מראש ללא תוספת, בניכוי סכום ההנחה שהתקבלה בגין המסלול - 15% של כל המסלול. גם מי שירצה לבטל לאחר תקופה זו, יוכל לעשות זאת אך עם ניכוי של 10% מערך המפעל אליו נרשם. 

"שמענו את הרצון הרב של הורים וחניכים לצאת במחירים המאפשרים לכמה שיותר חניכים לצאת", אמרה דה מלאך ביחס למחנות הקיץ והכריז כי "לאחר התייעצויות וחישובים רבים, עדכנו את עלות המחירים לקיץ הקרוב למסלול הגמיש. הוא ישתנה בין מי שיצא עד כה למפעל, לבין מי שמחנות הקיץ הם המפעל הראשון שלו".

המחירון החדש

המחירון החדש צילום: תנועת עזרא

"המחירים עדיין יקרים, שאול מנסה לטרפד שינויים"

לפני מספר חודשים, כשב"עזרא" הכריזו על התכנית "ללא דמי חבר", הורים רבים זעמו על כך והחליטו להתאגד ולהקים את "הנהגת ההורים הארצית" של התנועה. כעת הגיבו בהנהגה למהלך וטענו כי המאבק שלהם הוא זה שהביא להתקפלות התנועה והורדת המחירים: "שאול הבין שהוא חייב לרכך את ההתייקרות של המסלול הגמיש שהתייקר בעד 70 אחוזים, כיוון שללא רישום למחנה של ילדי המסלול הגמיש אין למחנה התכנות כלכלית".

"גם לאחר השינוי במחיר המסלול הגמיש, המחירים עדיין יקרים בעד 25 אחוזים ביחס
לשנים עברו", הוסיפו בהנהגת ההורים לטעון וציינו כי, "שאול יסיים את תפקידו בסוף השנה הנוכחית, אך ככל הנראה, כדי לטרפד שינוי עתידי בידי המזכ"ל החדש, הוא שוקל לסיים את שנת התשלומים באוגוסט, לפני מסע סוכות, ולא בינואר במסע ט"ו בשבט, כך שהמזכ"ל החדש לא יספיק לעשות שינויים במחירים ולמעשה ההתייקרות תחול גם בשנה הבאה".

"אנו קוראים לכלל ההורים לא להירשם למחנות כל עוד שאול לא יענה לדרישותינו. על מנת שילדינו לא יפגעו, אנו שוקלים לארגן טיול חלופי למשפחות בתקופת המחנה", סיכמו בהנהגה. 

מתנועת עזרא נמסר כי, "כל מי שרוצה לבדוק את הנתונים יגלה שהעובדות מלמדות ההפך. נעשו הנחות משמעותיות, ניתנו אפשרויות תשלום רבות ותנאי ביטול משופרים".

"מדובר בקונספירציה", הוסיפו בתנועת הנוער בנוגע לטענה לפיה המזכ"ל היוצא שאול דה מלאך מתכנן לטרפד שינויים עתידיים בתכנית התשלומים: "צר לנו שיש אנשים שמוכנים להאמין לכל תיאוריה, מופרכת ככל שתהיה".

"לשמחתנו וכתשובה לטענות, אפשר לראות בשנה האחרונה גידול בהיקף החניכים שהשתתפו בפעילויות התנועה. נמשיך להציב את טובת התנועה בראש, נחזק ונרחיב את הפעילות, וכתמיד - בצורה שקופה וישרה ותוך שיח מתמיד עם ההורים והקשבה לשטח".