"בסוף הישיבה יצאה רק תמונה עם ראש הממשלה"

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, הסביר מדוע החרים את ישיבת ראשי הרשויות ביו"ש עם נתניהו, "הבנו שלא יתקבלו תוצאות במפגש. אנו מצפים מראש הממשלה למצוא פתרונות מעשיים לחיזוק הביטחון ולהסדרת ההתיישבות

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/12/18 18:16 יח בטבת התשעט

"בסוף הישיבה יצאה רק תמונה עם ראש הממשלה"
גנץ בפעם הקודמת שפגש את נתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ראש המועצה האזורית מטה בנימין, ישראל גנץ, התייחס הערב (שלישי) לסיבות שהחרים את פגישת ראשי הרשויות עם ראש הממשלה.

גנץ ציין כי לאור שורת פיגועי הירי בבנימין, במהלכם נרצח התינוק עמיעד ישראל איש רן ושני לוחמי צה"ל, יובל מור יוסף ויוסף כהן, נפלו, פנו ראשי ההתיישבות לנתניהו וביקשו ממנו להשיב את הביטחון לאזור ולתושבים וכן, לפעול להסדרת הישובים ביו"ש.

עם זאת, טען גנץ, לאחר שהבין כי לא מדובר בפגישת עבודה החליט לוותר עליה, "לפני הפגישה היום נערכה פגישת הכנה עם מזכירות הממשלה ובה הבנו שלא יתקבלו תוצאות במפגש עם ראש הממשלה, שאותו אנו מעריכים, מוקירים ואוהבים".

פגישת ראשי הרשויות עם נתניהו

פגישת ראשי הרשויות עם נתניהוצילום: מועצת ישע

לדבריו, "לכן  במקום להגיע לישיבה עם כל ראשי הרשויות. ישיבה שלא הייתה מקצועית ובסופה רק יצאה תמונה עם ראש הממשלה. בחרנו לעבוד ולכן הלכנו לוועדת הכספים של הכנסת ועסקנו בחיזוק ההתיישבות. אנו מצפים מראש הממשלה וממשלת ישראל למצוא פתרונות מעשיים לחיזוק הביטחון ולהסדרת ההתיישבות. יחד אנו יכולים וצריכים להחזיר את הביטחון לתושבים".

מוקדם יותר החרימו גנץ, ראש מועצת שומרון יוסי דגן וראש מועצת קרית ארבע אליהו ליבמן, את הפגישה שתוכננה עם נתניהו. ראשי רשויות אחרים, שבחרו להגיע למפגש, תקפו את השלושה. ראש מועצת בקעת הירדן, דוד אלחייני, אמר כי  "כמנהיגי ציבור אנחנו מוקיעים את מי שבחר לא להגיע לפה היום. אני מתבייש בהם ואסור לתת לזה יד".