יורים בנגמ"ש: מועצת יש"ע נגד דגן, גנץ וליבמן

המאבק על מועצת יש"ע: ראשי השרויות שהגיעו לפגישה עם ראש הממשלה יוצאים נגד ראשי הרשויות שהחליטו להחרים אותה. ראש מועצת בקעת הירדן: "אני מתבייש במחרימים ואסור לתת לזה יד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/18 12:08 יט בטבת התשעט

יורים בנגמ"ש: מועצת יש"ע נגד דגן, גנץ וליבמן
ראשי המועצות ביש"ע וראשי מועצת יש"ע נועדים עם נתניהו, צילום: ללא

ראשי הרשויות ביהודה ושומרון שהחליטו להופיע לפגישה עם ראש הממשלה יצאו היום (חמישי) במתקפה חריפה נגד ראשי הרשויות שהחרימו את הישיבה. 

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית בשומרון, ישראל גנץ, ראש המועצה המקומית בנימין וראש מועצת קריית ארבי ליבמן, החליטו שהם מחרימים את הפגישה של ראשי רשויות עם נתניהו כי הוא לא נענה לדרישותיהם הביטחוניות. 

דוד אלחייני ראש מועצת בקעת הירדן בירך את נתניהו במהלך הדיון: "כל ההתיישבות בצמיחה אדירה וכולנו יודעים את זה. בבחירות צריך להגיד לתושבים את האמת: ההתיישבות פורחת וזה רק בזכותך".

אלחייני תקף את ראשי המועצות שהחרימו את הישיבה: "אנחנו כמנהיגי ציבור מוקיעים את מי שבחר לא להגיע לפה היום. אני מתבייש בהם ואסור לתת לזה יד. השיח בין ראשי היישובים לבינך פתוח כל השנה, כשאנחנו צריכים משהו אנחנו מגיעים אליך ואל אנשיך ישירות בטלפון, ולכן לא צריך לאיים עליך - לא בדם של קורבנות טרור ולא בסחטנות".

דוד אלחיאני ראש מועצת בקעת הירדן

דוד אלחיאני ראש מועצת בקעת הירדן צילום: יונתן סינדל פלאש 90

"הם גורמים נזק להתיישבות, הביטויים שלהם קיצוניים, אני מודאג שיש שם לכאורה כפל לשון שיביא להקצנה של חלק ,אומנם שולי, של המתיישבים" הוסיף אלחייני. "ראשי ההתיישבות מקבלים יחס חם ואוהד מצד ראש הממשלה ואנשיו, דלת פתוחה והקשבה. הרגשה? באתי כדי לכבד, להודות ולהעריך את ראש הממשלה.

"אמרתי בישיבה שכל אחד מראשי הרשויות יודע מה קרה לרשות שלו ב-10 שנים האחרונות, תנופת פיתוח, שגשוג וצמיחה דמוגרפית חסרת תקדים. אין הרגשה יש נתונים עובדתיים. בבקעת הירדן יש אמירה ותפיסת עולם, מי שמחרים אותנו בתוצרת חקלאית אנחנו מחרימים בחזרה. אם יוסי דגן וישראל גנץ היו מספיק ישרים היו צריכים לומר, תודה, לא תודה, אנחנו לבד ולא צריכים את מועצת יש"ע, זה הרבה יותר מכובד מאשר לתקוע סכינים בארגון."

שי אלון, ראש מועצת בית אל, הביע גם הוא שביעות רצון מהפגישה עם ראש הממשלה: "פגישה חיובית מאוד וחשובה להתיישבות, דנו שם בבעיות הביטחוניות ביהודה ושומרון. ראש הממשלה הבין את הצורך בחסימת כבישים לפלסטינים. בנוסף שוחחנו על העתקת חטמ"ר בנימין לאזור אחר במועצה והסבת האזור לקרקע למגורים שעליה אפשר יהיה לבנות מאות יחידות דיור נוספות במועצה", והוסיף, "אנחנו מודים לראש הממשלה שניאות להיפגש איתנו. כל עוד הוא יתמוך בהתיישבות אנחנו נתמוך בו".
מיד לאחר רצף האירועים האחרונים בגזרת בית אל - בנימין, בקשנו פגישה עם רה"מ שנעתר מיד. ברור שמגיעים ולא מחרימים וגם ברור שאומרים בפגישה הכל ובאופן מכבד וממלכתי. רה"מ קשוב לנו ואני בהחלט יכול להעיד שהוא קשוב להתיישבות".

ממלא מקום מנכ"ל מועצת יש"ע, יגאל דילמוני, אחרי הפגישה עם רה"מ: "לא קיבלנו כל מה שביקשנו, אבל כן קיבלנו פגישה נוספת"

ראש מועצת אפרת עודד רביבי ביציאתו מלשכת רה"מ: "הפגישה הוכיחה כי בין ראש הממשלה וההתיישבות קיימים יחסי עבודה סדורים וקבועים. יחסים אלה הניבו פירות רבים בעבר ובע"ה ימשיכו גם בעתיד. בגלל הקרבה לבחירות סוכם על הגברת תדירות הפגישות בכדי להביא לתוצאות מהירות עוד לפני הבחירות."

עודד רביבי

עודד רביבי, ראש מועצת אפרתצילום: באדיבות המצלם

עוד אמר רביבי: "אם הליכוד לא יהיה מספיק חזק עלול להתקיים שני תרחישים שלא טובים להתיישבות: הליכוד לא יקים את הממשלה הבאה וזה כבר קרה בעבר והבית היהודי לא יהיה בקואליציה.
ראש הממשלה אישר באפרת 1100 יחידות דיור שנמצאות בהליכי בניה ואיכלוס ולידם נבנו בתי ספר וגני ילדים במימון ממשלתי. אמש בישיבה ראש הממשלה אפילו לא הזכיר זאת אבל בתום הפגישה התבשרתי שהליכי התכנון של עוד 8,250 יחידות באפרת קודמו באופן מאד משמעותי".

"את זה לא השגנו בחרמות", עקץ רביבי את חבריו, ראשי המועצות המחרימים, "את זה השגנו בעבודה שיטתית של פגישות סדורות ובעבודה מאומצת של כולם." עוד הוסיף רביבי כי "האם אנו רוצים יותר? האם אנו צריכים עוד? האם יש צרכים נוספים? וודאי שכן אך חובה לזכור שבחיים יש פער גדול בין הרצוי ובין המצוי. מנהיג אמיתי יודע לקבוע סדרי עדיפויות ולעשות את המקסימום עם מה שיש. לפעמים כאשר מתעקשים יתר על המידה נשארים ללא כלום."