בני נוער לחברי הכנסת: דורשים אינטרנט מוגן ללא תכנים פורנוגרפים

בני נוער מארגון 'לוקחים אחריות' פנו, על רק התנגדות ראש הממשלה להצעת חוק הפורנו, לחברי הכנסת בדרישה שיקדמו פתרון לבעיה, "לא הגיוני שמדינה ששומרת עלינו בכביש, בים, ובבתי הספר, לא תעניק לנו הגנה במרחב האינטרנטי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/12/18 16:36 ד בטבת התשעט

בני נוער לחברי הכנסת: דורשים אינטרנט מוגן ללא תכנים פורנוגרפים
דורשים סינון אתרים. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90. דרור גרטי

על רקע הסתייגות ראש הממשלה מהצעת חוק הפורנו, שנועד לחייב סינון אתרים, קראו לאחרונה בני נוער התומכים ביוזמה לחברי הכנסת לתמוך בה.

"אחד הנושאים המרכזיים בהם אנו עוסקים הוא החשיפה לתכני פורנוגרפיה ברשת", כתבו נערים ונערות המתנדבים בארגון 'לוקחים אחריות' במכתב פתוח לחברי הכנסת וציינו כי זהו "נושא שפגש אותנו באופן אישי כבר בגיל קטן".

לדבריהם, "כבר זמן רב שאנו עוקבים בציפייה דרוכה אחרי החוק שמקדמים חברי הכנסת שולי מועלם ומיקי זוהר ונועד להעניק אינטרנט מוגן כברירת מחדל, מתוך הבנה כי זהו כלי הכרחי כדי שאחינו הקטנים יגדלו לעולם נקי יותר, בו בעזרת חינוך והכוונה יוכלו להימנע מחשיפה לפורנוגרפיה ברשת".

עוד הם ציינו כי "המצב לא הגיוני. לא הגיוני שאחינו הקטנים יחשפו לתכנים המזוויעים האלו כבר בגיל 8 לא הגיוני שמדינה ששומרת עלינו בכביש, בים, ובבתי הספר, לא תעניק לנו הגנה במרחב האינטרנטי. אלפי בני נוער ממתינים ללקיחת אחריות על הנושא מצד נבחרי הציבור, ואנו מאמינים כי חקיקה היא כלי חשוב במאבק בפגיעה הזו, שאנו וילדי ישראל חווים מידי יום".

ארכיון

ראש הממשלה נתניהוצילום: פלאש 90. Ohad Zweigenberg

בתחילת השבוע התבטא ראש הממשלה נתניהו בנושא הצעת החוק ואמר כי הוא לא ממהר לסמוך עליה את ידיו, "אני מוטרד מחוקים שמבקשים לצנזר רשתות חברתיות ואינטרנט", הוא אמר, "אנחנו לא רוצים שילדים ייחשפו לתכנים פוגעניים אבל החשש שלי הוא שלאינטרנט, מרחב שבו אין רגולציה ממשלתית, תכנס רגולציה".

ממידע שהגיע לידי 'כיפה', שלושה חברי כנסת, רועי פולקמן מכולנו, רויטל סויד מהמחנה הציוני ועליזה לביא מיש עתיד, משכו את חתימתם מהצעת החוק. בסביבתה של לביא ציינו כי הם מחכים לנוסח הסופי של ההצעה שכבר שונה פעם אחת. ההצעה עצמה אושרה בוועדה לקראת הצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

בארגון 'לוקחים אחריות', שיושב הראש שלו הוא הרב מישאל רובין מישיבת שבי חברון, מונה מאות מתנדבים מקרב בני הנוער ומטרתו לעודד סינון אתרי אינטרנט לצד חינוך לשימוש נכון בתכני הרשת, זאת מבלי להיחשף ולהיפגע מתכני פורנוגרפיה ואלימות

"לצערנו, שמענו בימים האחרונים על התנגדויות רבות לחוק, מסיבות שונות", נכתב בהמשך המכתב, "אנחנו לא פוליטיקאים או אנשי טכנולוגיה, ולא בקיאים בפרטי החוק וסעיפיו, אבל כן יודעים שחייב להיות פתרון, במהירות האפשרית.

"אנו קוראים לכל מי שחשובה לו נפשם של ילדי ישראל לקחת אחריות ולפעול לקידום פתרון מהיר ויעיל, בצורת החוק הנוכחי, או בדרך אחרת. אנו לא מקבלים אמירה כי 'פתרון זה אינו טוב', אלא דורשים שיח כנה על דרכים ורעיונות למציאת הפתרון הנכון ביותר עבור ילדי ישראל".