"בניגוד להנחיות": הרב ברלנד נכנס עם רכבו לכותל המערבי

רכבו של הרב שריצה מאסר בגין עבירות מין הגיע עד סמוך לרחבת התפילה, זכות שניתנת לרבנים מרכזיים בלבד. הקרן למורשת הכותל: "לאור גילו ומצבו הרפואי אושרה הגעתו לרחבת החניה בלבד. נהגו עשה דין לעצמו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/18 10:29 כג בניסן התשעח

"בניגוד להנחיות": הרב ברלנד נכנס עם רכבו לכותל המערבי
הרב אליעזר ברלנד, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

הרב אליעזר ברלנד, שריצה עונש מאסר לאחר שהורשע בעבירות מין, הגיע בשבוע שעבר לביקור בכותל ונכנס עם רכבו באופן חריג עד סמוך לרחבת התפילה. בתיעוד האירוע נראים עשרות חסידים שמקיפים אותו עם צאתו מהרכב ומקבלים את פניו בשירה.


הזכות להתקרב עד כדי כך לאבני הכותל ניתנת בדרך כלל רק לרבנים מרכזיים. הרב קנייבסקי למשל הגיע גם הוא לביקור במקום בשבוע שעבר והתקרב עם רכבו לרחבת התפילה. עם זאת, בחוגים מסוימים תמהו על הגעתו של אדם כמו הרב ברלנד, שכאמור הורשע בעבירות מין, עם רכבו לרחבת הכותל.  

בקרן למורשת הכותל המערבי הסבירו כי "כניסתו של הרב קנייבסקי תואמה מראש ואושרה על ידי המשטרה לאור כמות החסידים שהגיעה ועל מנת לשמור על הסדר הציבורי. זאת על פי הנהלים ובתאום מראש. לעומת זאת, כניסתו של הרב ברלנד אל תוך הרחבה נעשתה בניגוד להנחיות ותוך סיכון חיי אדם לאחר שנהגו עשה דין לעצמו והצריך התערבות של משטרת ישראל.
 
"לאור גילו ומצבו הרפואי של הרב ברלנד אושרה הגעתו לרחבת החניה בלבד, אולם כאמור הוא חרג מההנחיה. לפיכך העניין יובא לטיפול המשטרה ונמסרה הודעה לעוזרו כי לא תותר עוד כניסה לרכבו של הרב ברלנד במצב הזה".