בנט תומך בהסדרה עם חמאס

היהפוך בנט עורו? לאחר שהתבטא נגד ההסכם עם חמאס, שר החינוך אומר בראיון: "אין לי התנגדות להסדרה בעזה". בנושא העבודות בשבת בנתיבי איילון אמר בנט: "איפה שיש אהבה - הכל ייפתר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/08/18 10:34 טו באלול התשעח

בנט תומך בהסדרה עם חמאס
תומך בהסדרה. נפתלי בנט, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט התראיין הבוקר ל'כאן רשת ב' ואמר כי אין לו התנגדות להסדרה עם חמאס. "אין לי התנגדות להסדרה, השאלה היא מה יש בה – צריך להיות מניעת התעצמות, החזרת השבויים והנעדרים, כל עוד אין הסדרה צריך לפעול כדי שלא נתעורר עוד שנתיים עם רבבות רקטות". עוד אמר שר החינוך: "אני בעד התוצאה, כל סידור שימנע התעצמות של חמאס ויחזיר לנו את החללים והשבויים. חמאס נמצאים שם, אני לא מתכחש לזה". בנט ציין שהוא לא נרתע משיח מול חמאס, והדגיש כי מתקיים שיח עקיף כיום בתיווך האו"ם ומצרים: "אני לא נבהל מזה, בתנאי שאנחנו מגיעים לתוצאה שמשרתת את האינטרס הישראלי".

בנט התייחס לדברי שר הביטחון ליברמן בסוף השבוע, שאמר בפגישה עם ראשי רשויות בעוטף עזה, כי "לגבי כל סיפורי ההסדרה, אין לי שום קשר, אני לא מעורב בכל נושא ההסדרה, לא מאמין בהסדרה. ההסדרה היחידה היא המציאות בשטח". בנט אמר כי הוא "שמח מאוד על הדברים של ליברמן, במקור הוא הציג עמדה אחרת. אני מקווה שהעמדה הזו תבוא לידי ביטוי גם בקבינט." כזכור, בשבוע שעבר בנט תקף בחריפות את ליברמן על רקע שיחות ההסדרה עם חמאס ואמר: "הסכם ישראל-חמאס אליו דחף ליברמן הוא שגיאה חמורה וחסרת אחריות שתאפשר לחמאס להאיץ את ייצור הרקטות".

בנט התייחס גם לנושא העבודות בשבת שהיו צפויות להתקיים בנתיבי איילון: "באופן כללי אני מאמין שערך השבת הוא ערך שיש להתחשב בו גם בעניינים מהסוג הזה", אמר יו"ר הבית היהודי. "אני סומך את ידיי על שר התחבורה בעניין הגשר. צריך לקחת את השבת בחשבון. אנחנו מדינת העם היהודי, אבל צריך לאזן בין הדברים." בנט הוסיף כי הוא נשוי כבר 20 שנה לאישה מבית חילוני, ואמר ש"איפה יש אהבה - הכל ייפתר".