בנט נגד ליברמן: "רוח גבית לטרור"

שר החינוך וחבר הקבינט נפתלי בנט תוקף את שר הביטחון: "הרעיון כאילו ישראל יכולה לשכנע את הציבור העזתי להחליף את שלטון חמאס הוא דמיוני ומנותק מהמציאות." ליברמן עוקץ בתגובה:" בנט מרבה להיעדר מהקבינט, הוא לא מעודכן בפרטים"

חדשות כיפה יהונתן קליין 16/08/18 20:01 ה באלול התשעח

בנט נגד ליברמן: "רוח גבית לטרור"
בנט וליברמן בימים יפים יותר, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

שר הביטחון אביגדור ליברמן פרסם אמש (ד') מכתב בשפה הערבית המופנה לתושבי רצועת עזה, בו הוא קורא להם לשמור על השקט. "זהו אינטרס שלכם שהשקט יישמר. עזה יכולה להפוך לסינגפור". הערב מפרסם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט תגובה חריפה לדברים של ליברמן; "תפקידנו לא לשכנע, אלא לנטרל את ההתעצמות של חמאס. תפיסת ״שכנוע העזתים״ של ליברמן חלולה, מסוכנת ומהווה רוח גבית לטרור."

"תפיסת ״שכנוע העזתים״ חלולה ונטולת היגיון. הרעיון כאילו ישראל יכולה לשכנע את הציבור העזתי להחליף את שלטון חמאס הוא דמיוני ומנותק מהמציאות. האם ליברמן שאל את עצמו כמה שנים ייקח למוטט כך השכנועים את חמאס? מי בינתיים ישלם את המחיר על התעצמות הטרור העזתי? 
״אני רוצה לשכנע את תושבי עזה שהאביב הערבי אפשרי ברצועת עזה והמסר שלי נקלט היטב בעזה״, כך אמר ליברמן. אכן המסר נקלט: הטרור משתלם, חמאס יורה עלינו רקטות- וישראל מתקפלת.
מאמצי שכנוע לא ימוטטו את חמאס. תפקידנו לא לשכנע, אלא לנטרל את ההתעצמות של חמאס ואת יכולתו לפגוע באזרחי ישראל."

מחנה של חמאס

"רוח גבית לטרור". מחבלי חמאס צילום: עבד רחים חטיב פלאש 90

עוד אמר בנט: "הסכם ישראל-חמאס אליו דחף ליברמן הוא שגיאה חמורה וחסרת אחריות שתאפשר לחמאס להאיץ את ייצור הרקטות. אם לא נעצור היום את המפעל הלאומי של חמאס לייצור רקטות, תושבי ישראל יסבלו ממבול של רקטות על מרכזי האוכלוסיה של ישראל בעתיד הלא-רחוק. לאחר 140 ימים של רקטות, ירי צלפים ושיגור בלוני תבערה חמאס לומד שהטרור השתלם. 
צריך לומר את האמת לציבור הישראלי: הסכם ישראל-חמאס הוא שגיאה ותפיסת ההכלה נכשלה. עלינו להחזיר את הביטחון לתושבי הדרום״. 

יש לציין שבנט אמנם מתבטא נגד ההסכם עם חמאס, אך מקפיד שלא להפנות אף מילת ביקורת כלפי ראש הממשלה נתניהו, אלא למקד את האש בשר הביטחון, שממילא לא נמנה על אוהביו הגדולים.

ממפלגת 'ישראל ביתנו' נמסר בתגובה: "מאחר והשר בנט הרבה להיעדר מישיבות הקבינט בנושא עזה, כל שכן האחרונה, הוא אינו בקיא בפרטים. 
ברמה העקרונית אכן מתקיים ויכוח בין ימין ממלכתי ואחראי שמייצג ליברמן, לבין ימין משיחי ופופוליסטי שמייצגים בנט וסמוטריץ', שתומכים במדינה דו-לאומית ובכיבוש עזה."