בנט על הקלטות יאיר נתניהו: "לא הייתי רוצה שיעשו זאת לילדיי"

שר החינוך סירב להתייחס ישירות לפרסום, "אין לי בעיה להעביר ביקורת על נתניהו, אבל משפחה זה מחוץ לתחום". על חוק המרכולים הוא התקשה לסנגר, "אבל הוא נועד לשמור על הסטטוס קוו". על יחסו של ראש הממשלה למפלגתו ציין, "יתכן שהוא שהוא לוקח את הציונות הדתית כמובנת מאליה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/01/18 09:32 כב בטבת התשעח

בנט על הקלטות יאיר נתניהו: "לא הייתי רוצה שיעשו זאת לילדיי"
לא מערב משפחה. בנט עם נתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר החינוך נפתלי בנט התייחס הבוקר (שלישי) לאישור חוק המרכולים בכנסת ולפרסום הקלטות יאיר נתניהו אמש.

"לי קשה להיות הסנגור של החוק הזה", אמר בנט בראיון לגלי צה"ל, ולשאלה מדוע העבירה הקואליציה חוק שגם לטענת הליכוד לא אמור לשנות דבר, הוא ענה כי "לזה בדיוק הוא נועד כדי לא לשנות מצב של מרכול אחד וכדי לשמור על הסטטוס קוו".

לדבריו, "החוק הזה לא סוגר אף עסק אלא מקבע מצב שבג"ץ הפר אותו. ברמה האישית אני מאמין ברוח אמנת גביזון-מדן. אני מאמין בגישור ולא במלחמות,.

עוד הוא ציין כי הוא "מתנגד לכפיה דתית, אך מצד שני אני חושב שיש קונצנזוס שהשבת שהבאנו לעולם תהיה לה את הצביון המיוחד שיש רק למדינת ישראל וצריך לשמור על זה". בנוסף הוא הודה שהאווירה כיום במערכת הפוליטית היא של כיפופי ידיים, "יש דרכים אחרות בעיקר בהידברות. היום האווירה היא אחרת וכל אחד עושה שרירים".

חנות am:pm

מתקשה לסנגר על החוק. חנות am:pmצילום: מרים אלסטר/פלאש 90

בנט גם נדרש להקלטות יאיר נתניהו, בהן הוא נשמע בין היתר מתייחס כשהוא בגילופין למתווה הגז ולקשרי אביו לכאורה עם טייקון הגז קובי מימון וכן לאמירות שונות שאמר על נשים. "אני מוכן להתייחס לראש הממשלה ולא למשפחתו". אמר שר החינוך, "אני מכיר אותו מ-2006 ומעולם לא התייחסתי למשפחתו. אני לא נכנס לנושא בכלל,.

בהמשך הוא ציין כי "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך. לא הייתי רוצה חלילה שיעשו דבר כזה על אחד מארבעת ילדיי לכשיגדלו, אני רוצה הפרדה. אין לי בעיה להעביר ביקורת ואפילו חריפה בנושאים שאני חלוק עם ראש הממשלה אבל משפחה זה מחוץ לתחום".

לסיום נשאל יו"ר הבית היהודי על היחס שמקבלים בבית היהודי מנתניהו,  לעומת חברות אחרות בקואליציה, "את זה צריך לשאול את ראש הממשלה. יכול להיות שלעתים הוא לוקח את הציונות הדתית כמובנת מאליה. זה באמת חורה לי".