בנט על סערת מינוי המפכ"ל: "אדם ללא רבב קיים רק בתאוריה"

יו"ר הבית היהודי הסביר מדוע יצביע בעד מינויו של ניצב בדימוס אדרי למחליפו של אלשיך, למרות המלצת ועדת גולדברג, "בכל ימי חיי, שגיתי לא מעט. אין עשייה ללא שגיאה. אני מחפש אנשים חדורי תודעת שליחות למדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/18 19:14 כג בכסלו התשעט

בנט על סערת מינוי המפכ"ל: "אדם ללא רבב קיים רק בתאוריה"
נפתלי בנט, צילום: חן גלילי

לאחר שיו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, הצהיר כי יצביע בממשלה בעד מינויו של צ'יקו אדרי לתפקיד מפכ"ל המשטרה למרות החלטת ועדת גולדברג, הערב (מוצאי שבת) הוא הסביר את עמדתו.

"אני רוצה לשאול כל אדם מעל גיל 40 שעוסק בכל תחום (עסקים, חינוך, פוליטיקה, תקשורת וכו')", צייץ בחשבון הטוויטר שלו, "האם אתם 'חפים מכל רבב' כפי שדורשים מהמפכ"ל הבא? אינכם מתחרטים על משהו שעשיתם? האם לא נפלה תקלה תחת ידכם? האם לא הפעלתם שיקול דעת שגוי, ואולי אף פגעתם באנשים שסביבכם?".

בהמשך כתב כי "בכל ימי חיי—בפיקוד צבאי, בניהול חברות, במנהיגות פוליטית, שגיתי לא מעט.
אין עשייה ללא שגיאה. אינני מחפש משרתי ציבור מושלמים, שלא שגו פה ושם. אני מחפש אנשים חדורי תודעת שליחות למדינה, ערכיים ומקצוענים שיעשו עבודה מצוינת למעננו".

המפכ"ל המיועד, משה (צ

המפכ"ל המיועד, משה (צ'יקו) אדרי. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ביום חמישי האחרון החליטה הועדה למינוי בכירים שלא להמליץ על מינויו של אדרי לתפקיד המפכ"ל, כשאחת הסיבות הייתה פגישתו עם עו"ד שמייצג אדם שהתלונן נגדו. למרות ההודעה, השר לביטחון פנים, גלעד ארדן הודיע כי יביא את אישור המינוי לממשלה בתחילת השבוע, מה שהוביל לתמיכתם של שרי הבית היהודי ושרים נוספים.

"הגדרת 'רבב'=פגם, כתם. אדם ללא רבב קיים רק בתאוריה", המשיך בנט וציין כי "דוד המלך, גדול מנהיגי עמני, כמו גם הרצל ובן גוריון היו מרובי 'רבב', בחייהם האישיים ובעשייתם הציבורית. אך הם היו מנהיגים מופלאים. אינני מתכוון לצ'ק פתוח לשחיתות, גניבה, אונס וכדומה. אבל בהתנהלות טהרנית זו אנו נצמיח דור של פקידים ומפקדים אפורים שיחפשו רק 'לא לטעות' ונרחיק אנשים נפלאים מהשירות הציבורי". 

לסיום הבהיר, "אינני מכיר את צ'יקו אדרי, נדמה לי שמעולם לא פגשתי אותו ואין לי כאן שום אינטרס אישי מעבר לכך שייבחר האדם המתאים ביותר לתפקיד זה, ולכלל התפקידים הציבוריים. החלטת ועדת גולדברג היא המלצה בלבד. אם יחליט השר ארדן להביא את אדרי לממשלה, נתמוך בו".