ארדן מינה ממלא מקום זמני לאדרי

סערת מינוי המפכ"ל: הוועדה למינוי בכירים החליטה לא להמליץ על מינויו של ניצב בדימוס משה אדרי למפכ"ל הבא. ארדן הצהיר שילחם בהחלטה אך בינתיים ימנה כממלא מקום את מפקד מחוז דרום, ניצב מוטי כהן

חדשות כיפה מירב כהן 30/11/18 09:22 כב בכסלו התשעט

ארדן מינה ממלא מקום זמני לאדרי
המפכ"ל המיועד, משה (צ'יקו) אדרי. , צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, מינה היום (שישי) ממלא מקום זמני למפכ"ל המיועד, שלא אושר בוועדה למינוי בכירים, צ'יקו אדרי.

ארדן יביא ביום ראשון לממשלה את אישורו של מפקד מחוז דרום, ניצב מוטי כהן, שימונה ל-45 יום או עד שימונה מפכ"ל קבוע, המוקדם מביניהם.

אמש החליטה הועדה למינוי בכירים לשלול את מועמדתו של ניצב בדימוס משה אדרי לתפקיד המפכ"ל. מרגע ההודעה כל המערכת גועשת. ארדן הצהיר שילחם בהחלטת הועדה.  

מינויו של אדרי למפכ"ל היה אמור להגיע לישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב אך, ככל הנראה, מינויו ידחה עד להודעה חדשה. השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שחפץ מאוד במינויו של הניצב לשעבר טוען כי נימוקי הוועדה לא הראו כי "נפל דופי ערכי או ליקוי בטוהר המידות". השר כבר הצהיר שהוא מתכוון להילחם בהחלטת הוועדה. 

הסיבה שהוועדה החליטה לסכל את המינוי היא, ככל הנראה, פגישתו של אדרי עם עו"ד פיני פישלר, המייצג את רפי רותם, שהתלונן נגדו במשטרה. ארדן הודיע כי פגישתם של השניים לא עסה במרשו של פישלר אלא בתפקודה של המשטרה. בנוסף, הוועדה ידעה על קיום הפגישה כבר בראיון הראשוני עם אדרי אולם לא התייחסה לנושא עד לרגע האחרון. 

ההחלטה התקבלה כאשר שניים מתוך ארבעת חבריה התנגדו למינוי ובניהם יושב ראש הוועדה אליעזר גולדברג ופרופסור טליה איינהורן. השניים האחרים, משה טרי ונציב שירות המדינה ודניאל הרשקוביץ-תמכו במינוי. 

בשל החלטת הוועדה יאלץ ארדן למנות ממלא מקום זמני לתפקיד המפכ"ל עד לאישור המפכ"ל הקבוע.  המועמדים למילוי המקום הם הניצבים מוטי כהן, זוהר דביר ודוד ביתן. רב-ניצב רוני אלשיך סיים את תפקידו אתמול (ה') במסיבת פרידה במהלכה אמר השר ארדן כי צר לו שקצין מוערך כמו המפכ"ל המיועד עובר מסע הכפשות.