בנט: "נתניהו מתכוון להקדים את הבחירות"

בשיחות סגורות של מפלגת הבית היהודי הודה בנט כי למרות ההצהרות הפומביות של נתנהו, הוא לא מתכוון לאפשר לממשלה לסיים את כהונתה והבחירות יוקדמו לחורף הקרוב

חדשות כיפה מירב כהן 24/10/18 08:40 טו בחשון התשעט

בנט: "נתניהו מתכוון להקדים את הבחירות"
נתניהו ובנט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הבחירות במקומיות יערכו בעוד שבוע בדיוק, אך נראה כי גם הבחירות הכלליות כבר כאן. בתכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב' פרסמו כי בשיחות סיעה סגורות אמר בנט למשתתפים כי הבחירות הארציות יתקיימו בין מרץ לאפריל. 

בתקופה האחרונה הממשלה יודעת משברים רבים. בניהם חוק הגיוס, שברגע האחרון נמצא לו פתרון כשרבני אגודת ישראל הסכימו לוויתורים משלהם, וחוק הגיור שעדיין נמצא כפצצה מתקתקת בין חברי הממשלה. 

בשיחה סגורה של מפלגת הבית היהודי אמר היו"ר נפתלי בנט כי למרות הצהרותיו של נתניהו שאומר שהוא רוצה שהממשלה תחזיק עד סוף הכהונה שלה בנובמבר 2019, המעשים שלו מדברים בעד עצמם ונראה שהוא רוצה לפזר את הממשלה ולהקדים את הבחירות למרץ-אפריל. 

מלשכתו של בנט נמסר "הוא מאמין שהממשלה צריכה להמשיך עד נובמבר 2019, אך במצב הנוכחי מעריך שהבחירות יתרחשו קודם"

בכירים בממשלה טוענים כי אחד הנושאים המרכזיים שיובילו את ההחלטה להקדמת הבחירות ומועדן, הוא קצב עבודתה של הוועדה למינוי בכירים. הוועדה אמורה לאשר את מינויים של הרמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה ונגיד בנק ישראל הבאים וההערכה היא כי עד שלא יאושרו המינויים הללו לא יוחלט על הקדמת הבחירות. במידה ויוקדמו הבחירות לפני אישורי הוועדה, משרד המשפטים לא יאפשר לוועדה להמשיך את תפקידה, והרמטכ"ל, המפכ"ל והנגידה המכהנים ימשיכו בתפקידם עד שתקום ממשלה חדשה. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן