בנט: "נעמוד על האינטרס הביטחוני-לאומי של ישראל"

על רקע הניסיונות של ממשל טראמפ לקדם תוכנית שלום עם הפלסטינים, אמר שר החינוך כי כל הצעה תילמד לעומק. "ארה״ב הוכיחה שהיא רואה בישראל נכס אסטרטגי ורואה חשיבות בביטחונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/18 12:30 יא בתמוז התשעח

בנט: "נעמוד על האינטרס הביטחוני-לאומי של ישראל"
נפתלי בנט, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס הבוקר (א') ליוזמת השלום שמקדם ממשלו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בין ישראל לפלסטינים, והבהיר כי ישראל לא תתפשר על האינטרסים הביטחוניים  שלה.

״בימים האחרונים מדברים על הצעת שלום שעשויה להגיע מארה״ב לאזור. אנחנו נלמד לעומק כל הצעה שתובא מתוך כבוד וחברות לידידתנו ארה״ב, אשר הוכיחה שהיא רואה בישראל נכס אסטרטגי וכן רואה חשיבות בביטחון ישראל. יחד עם זאת, אנחנו בהחלט נעמוד על האינטרס הביטחוני-לאומי של מדינת ישראל״, אמר בנט בכניסתו לישיבת הממשלה.

הבוקר פורסם בעיתון הערבי אל-קודס ריאיון עם חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, שאמר כי אם אבו מאזן מוכן לשוב למשא ומתן עם ישראל, ארה"ב תהיה מוכנה להיות שותפה לשיחות. עם זאת הוא הדגיש כי "אם זה לא המקרה - נפרסם את התוכנית לציבור".

לדברי קושנר, "אם הנשיא עבאס מוכן לשוב לשולחן המשא ומתן, אז אנחנו מוכנים לקחת חלק בשיח. אבל אם זה לא המקרה - נפרסם את התוכנית לציבור. אני מאמין שכדי להגיע להסכם - שני הצדדים צפויים להשיג יותר ממה שהם ייתנו, ושני הצדדים ירגישו בטוחים שהחיים של העמים שלהם יהיו טובים יותר בעוד כמה עשורים מהיום, בזכות הוויתורים שהם יציעו".

קושנר הדגיש כי הוא "מוכן לעבוד יחד עם הנשיא אבו מאזן, אם הוא רוצה", וציין כי תוכנית השלום האמריקנית תהיה מוכנה בקרוב, וכי הצוות האמריקני כמעט סיים את העבודה עליה.