קושנר: "נפרסם את תוכנית השלום גם בלעדי אבו מאזן"

בריאיון לעיתון "אל-קודס" אמר יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ כי ארה"ב מוכנה להיות שותפה לשיחות בין ישראל לפלסטינים אם יו"ר הרש"פ מוכן לשוב למו"מ. "מוכן לעבוד יחד עם אבו מאזן, אם הוא רוצה", אמר

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/18 08:58 יא בתמוז התשעח

קושנר: "נפרסם את תוכנית השלום גם בלעדי אבו מאזן"
ג'ארד קושנר, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, אמר כי אם אבו מאזן מוכן לשוב למשא ומתן עם ישראל, ארה"ב תהיה מוכנה להיות שותפה לשיחות. עם זאת הוא הדגיש כי "אם זה לא המקרה - נפרסם את התוכנית לציבור". את הדברים אמר קושנר בריאיון שהתפרסם הבוקר (א') בעיתון הערבי אל-קודס.

"אם הנשיא עבאס מוכן לשוב לשולחן המשא ומתן, אז אנחנו מוכנים לקחת חלק בשיח. אבל אם זה לא המקרה - נפרסם את התוכנית לציבור", אמר קושנר. לדבריו, "אני מאמין שכדי להגיע להסכם - שני הצדדים צפויים להשיג יותר ממה שהם ייתנו, ושני הצדדים ירגישו בטוחים שהחיים של העמים שלהם יהיו טובים יותר בעוד כמה עשורים מהיום, בזכות הוויתורים שהם יציעו".

קושנר הדגיש כי הוא "מוכן לעבוד יחד עם הנשיא אבו מאזן, אם הוא רוצה", וציין כי תוכנית השלום האמריקנית תהיה מוכנה בקרוב, וכי הצוות האמריקני כמעט סיים את העבודה עליה.

בתשובה לשאלה מה הוא חושב על דברי יועצו הבכיר של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, שאמר כי ביקורו באזור הוא בזבוז של זמן, אמר קושנר: "ההנהגה הפלסטינית אומרת את הדברים האלה כי הם מפחדים שנשחרר את תכנית השלום שלנו והעם הפלסטיני למעשה יחבב אותה, כי זה יוביל להזדמנויות חדשות שיהיו להם חיים טובים יותר".

אמש נפגשו קושנר ושליחו של טראמפ, ג'ייסון גרינבלט, עם ראש הממשלה נתניהו., ודנו בתוכנית השלום האמריקנית ובדרכים לשפר את המצב ההומניטרי ברצועת עזה.