בנט: "יש המנסים לייצר תדמית מפחידה לציבור הדתי-לאומי"

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט אומר כי מתקיים קמפיין אנטי ״הדתה״, מתוזמר ומתוקשר, בהובלת גורמי שמאל קיצוני שמטרתם לייצר תדמית מפחידה לכלל הציבור הדתי-לאומי

חדשות כיפה גלעד כהן 26/10/18 11:44 יז בחשון התשעט

בנט: "יש המנסים לייצר תדמית מפחידה לציבור הדתי-לאומי"
השר נפתלי בנט, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

במאמר שפרסם השבת שר החינוך ויו״ר הבית היהודי, נפתלי בנט, בעלון ״עולם קטן״, מגיב בנט לביקורת עליו מצד גורמים שונים בשני צידי המתרס, מסביר מדוע הטענות להדתה ולרפורמיות הן חסרות שחר, ומבהיר כי ימשיך לפעול בדרך בה הוא מאמין. 

בפתח דבריו הציג בנט את הדברים ואמר ״בשנים האחרונות מתקיים קמפיין אנטי ״הדתה״, מתוזמר ומתוקשר, בהובלת גורמי שמאל קיצוני ששמו להם למטרה לייצר תדמית מפחידה לכלל הציבור שלנו. זוהי מתקפה פוליטית מובהקת נגדי, נגד מפלגת ׳הבית היהודי׳ כמייצגי הציבור, נגד רבני מכינת בני דוד בעלי ונגד כל אזכור של יהדות במערכת החינוך ובצה״ל. לצערי הרב, גם מן העבר השני מתנהל קמפיין הפוך, ששם לו למטרה להציג אותי, את מערכת החינוך כולה וחלקים נרחבים בציבור כלא נאמנים ליהדות״.

הדברים באים על רקע קמפיין המתנהל בחודשים האחרונים וקורא לבנט להפסיק לתקצב את המכינה הקדם צבאית בעלי לצד קמפיין אגרסיבי המתנהל מזה שנתיים וטוען ל״הדתה״ במערכת החינוך ובצה״ל. מן העבר השני, פורסמו השבוע דברים שאמר הרב צבי טאו בשיעור בביתו, בהם מתח ביקורת על משרד החינוך והעומד בראשו.

בתגובה לקמפיין ה״הדתה״ אמר בנט ״הקמפיין, על אף אי הנעימות שבו, אינו מרפה את ידי. להפך, אני רק מבין כמה חיוני להתמיד בדרכנו, זה רק מחזק אותי להמשיך לפעול לכך שכל ילד וילדה במערכת החינוך יכירו את מסורת ישראל. יכירו קידוש, חגים, ציונות ותנ"ך״. 
 
בהמשך התייחס גם לביקורת הנגדית ואמר ״אני מודע לכך שיש חלקים בציבור שלנו שחולקים על תפיסותיי, כולל בתוך סיעת ׳הבית היהודי׳ ... אני מלא הערכה לרבנים ולתלמידי החכמים המאמינים בדרכם ולמי שבוחר ללכת בה. אך, מהרב קוק למדתי ש׳סימן רע הוא למפלגה אם היא חושבת שרק עמה הוא מקור החיים, של כל החכמה וכל היושר, וכל זולתה הכל הבל ורעות רוח׳ ולכן אני מסרב לקבל את זה שמתייגים אותי, את חבריי למפלגה ואת רובו המוחלט של הציבור, על רבנינו, ישיבותינו ומוסדות החינוך הנפלאים שלנו ככאלו שאינם נאמנים לדרך״. 

בנט התייחס גם לדברים שנאמרו על מערכת החינוך ואמר ״האמירות על מערכת החינוך בכלל ומערכת החינוך הממלכתית-דתית בפרט משוללות כל בסיס וחוטאות לעשרות אלפי מורים ומורות מחנכים ומחנכות תורניים מסורים ונפלאים״. 

בסוף דבריו קרא בנט לאחדות בתוך המחנה: ״יש מורכבות, יש חילוקי דעות. אבל חזון הרב קוק עומד לנגד כולנו. במקום להאבק בינינו עלינו לאחד כוחות, לא לנהל קמפיינים אלא לדבר ולהסביר את הדברים״ וחתם במילים ״יחד עם כלל הציונות הדתית ויחד עם כל שותפינו בציבור החילוני והחרדי, אמשיך לפעול להגשמת חזון ראשית צמיחת גאולתנו״.