בנט משיב לרון לאודר: "ישראל לעולם לא תפנה גב לאחיה בעולם"

אחרי ההתבטאויות השבוע של נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רון לאודר שתקף את ישראל על חוק הלאום ושאר החוקים האחרונים שנחקקו בכנסת, השר נפתלי בנט עונה ללאודר

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/18 09:15 ה באלול התשעח

בנט משיב לרון לאודר: "ישראל לעולם לא תפנה גב לאחיה בעולם"
השר נפתלי בנט לא נשאר חייב, צילום: פלאש 90

השבוע תקף נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רון לאודר את ממשלת ישראל כשאמר כי אישור חוק הלאום ותהליכים נוספים בישראל מסכנים את יחסיה עם יהדות ארה"ב. אחרי הדברים האלו, השר נפתלי בנט לא נשאר חייב: "אנחנו, הישראלים, גאים בעצמנו, גאים במסורת היהודית ובזהות שלנו, ואנו גאים בשוויון ובחופש לכל אזרחנו".

שר החינוך והתפוצות פרסם אמש (ד') מאמר דעה בעיתון 'ניו יורק טיימס' בו הגיב למאמרו של נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רון לאודר, מתחילת השבוע. כזכור, לאודר טען כי חוק הלאום מהווה איום על עתידו של העם היהודי, דברים שהשר בנט תיאר "כחצופים ומגוחכים".

בנט כתב כי "השמירה על ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי אינה מאיימת על עתידו של העם היהודי, אלא מגנה עליו. ההגנה על המסורת היהודית, כפי שהיא שמרה על עמנו במשך אלפיים שנות גלות, היא הדרך היחידה להיות בטוחים שישראל יכולה להמשיך להיות דמוקרטיה חזקה ותוססת באזור קשה מאוד".

רון לאודר

רון לאודר, נשיא הקונגרס היהודי העולמיצילום: פלאש 90

עוד ציין בנט, כי האיום הגדול ביותר על עתידו של העם היהודי ("מה שמשאיר אותי ער בלילה") הוא מגמת ההתבוללות המסוכנת, בייחוד בארה"ב. "שנה אחרי שנה, סקר אחרי סקר, דור אחרי דור, הם נעלמים. זה מה שמאיים על העם היהודי, הם מנתקים את השורשים היהודיים שלהם, אבל לא בגלל תסכול פוליטי או חוסר אהבה למדינה שנמצאת אלפי קילומטרים מהם", כתב.

בתשובה לביקורתו של לאודר על חוק הלאום, ציין השר בנט, כי החוק עבר אחרי שנים שבמהלכן קיבל בית המשפט העליון החלטות שגרמו ל"אימתם וייאושם של רבים בישראל ובחו"ל שראו בפסיקות אלה פגיעה ישירה באופי היהודי של מדינת ישראל". בנט הדגיש את חשיבותו של חוק הלאום לצד חוקי היסוד הקיימים המגנים על זכויות הפרט בישראל. הוא כתב: "אנחנו, הישראלים, גאים בעצמנו, גאים במסורת היהודית ובזהותנו, ואנו גאים בשוויון ובחירויות לכל אזרחנו", והוסיף: "ההגדרה העצמית שלנו כמולדת יהודית לעולם לא תשתנה, זהו עיקרון מרכזי של הציונות".

כשר החינוך ושר הכלכלה לשעבר, הדגיש השר בנט את הצלחתה של ישראל בקידום שוויון בחינוך, באקדמיה ובתעסוקה למען הקהילות הערביות בישראל. הוא ציין, כי ישנה "עליה במספר התלמידים הערבים שמסיימים את בית הספר התיכון עם בגרות, כאשר 63% מכלל התלמידים הערבים סיימו את לימודיהם בתיכון עם תעודת בגרות, אחוזים בודדים מתחת לממוצע הארצי שעומד על 68%. הנתונים האלו צפויים לצמוח בכל שנה בחמש השנים הקרובות".

בנט סיכם את דבריו ואמר כי "ישראל היא מדינה מדהימה שמתגאה ביציבות, בשגשוג ובחופש. אנחנו לא מושלמים, אבל אנחנו מנסים להיות טובים ולעשות טוב" והוסיף כי "צריך לזכור שמחלוקות אינן מסוכנות. מה שמזיק לנו הוא המצבים בהם אנו שוכחים מה מחבר אותנו יחד, ומה יקרה אם היינו בורחים או מפנים את הגב זה לזה. ישראל לעולם לא תפנה גב לאחיה ולאחיותיה בעולם".