בנט ממשיך לתקוף: "הבלגה מולידה הסלמה"

יו"ר הבית היהודי וחבר הקבינט לא אהב את הפסקת האש בין ישראל לארגוני הטרור בעזה, עליה דווח בצד הפלסטיני, "הנוסחה לפיה חמאס מכתיב לנו את הפסקת האש היא שגיאה חמורה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/07/18 07:16 ג באב התשעח

בנט ממשיך לתקוף: "הבלגה מולידה הסלמה"
לא אהב את הפסקת האש. השר נפתלי בנט, צילום: מיכאל דימנשטיין

שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, נפתלי בנט, הביע הלילה (ראשון) מורת רוח גדולה מסיום סבב הלחימה ברצועת עזה בסוף השבוע האחרון.

"הנוסחה לפיה לאחר חודשיים של שריפות ומאות רקטות על תושבי עוטף עזה, חמאס מכתיב לנו את הפסקת האש היא שגיאה חמורה", אמר יו"ר הבית היהודי.

לדבריו, "הבהרתי לפני חודשיים: הבלגה מולידה הסלמה. ‏מי שמבליג על הפרת ריבונותנו ונמנע מפעולה יסודית, גוזר עלינו מלחמת התשה מתמשכת. ‏יש להורות לצה"ל לפעול בעוצמה, בתחכום וביסודיות".

הבניין שהופצץ על ידי צה"ל

הבניין שהופצץ על ידי צה"לצילום: דובר צה"ל

בשבוע שעבר טען השר כנגד מערכת הביטחון כי היא "שבויה בתפיסה שלכל בעיה יש פתרון טכנולוגי" וכי לעומת זאת הוא "דוגל בהרתעה ובחיכוך מתמיד. רואה הבדל מהותי בין ירי רקטות לשיגור עפיפונים".

אמש, בשעות הלילה המוקדמות, החלו להתקבל דיווחים פלסטינים על הסכם הפסקת אש בין ישראל לחמאס והג'יהאד האיסלאמי שהקפידו לציין כי השקט יישמר ביחס לפעילות צה"ל ברצועה. עם זאת, במהלך הלילה שבו מחבלי עזה וירו על יישובי עוטף עזה ונענו לתגובה נקודתית של צה"ל שהפציץ משגר.

יש לציין כי בישראל לא הגיבו באופן רשמי לדיווחים על הפסקת האש. לצד זה, דיווחו בצה"ל על חלק מהמטרות שהופצצו על ידם במהלך יום הלחימה וכתגובה לירי על הדרום. בין המטרות שצוינו בהודעת דובר צה"ל ניתן לציין בניין בן חמש קומות במחנה הפליטים שאטי ומפקדת גדוד חמאס בבית לאהיא שבצפון רצועת עזה.

מפקדת חמאס שהופצצה

מפקדת חמאס שהופצצהצילום: דובר צה"ל

הבניין שהופצץ שימש באופן רשמי כספריה הפלסטינית הלאומית, אך בצבא אמרו כי למעשה המבנה שימש בשנים האחרונות "כמתקן אימונים של גדודי חמאס ללחימה בשטח בנוי, השתלטות על מבנים, ובתקופה האחרונה אף כמתקן לתרגילי הישרדות במנהרות – וזאת הודות למנהרת לחימה שנחפרה תחת המבנה".

עוד נאמר בהודעת דובר צה"ל כי "המנהרה עצמה היא שלוחה של רשת המנהרות התת-קרקעיות המאסיביות של חמאס ברצועה. חמאס ממשיך להשתמש בתשתיות אזרחיות לצרכים צבאיים ובכך מסכן את האזרחים שתחת חסותו".