בנט לליברמן: "או שתביא ביטחון, או שתזוז הצידה"

יו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט התייחס למצב הביטחוני ולכושר הרתעה של צה"ל כשהוא מפנה אצבע מאשימה לשר הביטחון. ליברמן בתגובה: "ראיתי את בנט עצבני ולחוץ בישיבת הסיעה. אני מאחל לו בריאות טובה ואריכות ימים"

חדשות כיפה גלעד כהן 05/11/18 14:58 כז בחשון התשעט

בנט לליברמן: "או שתביא ביטחון, או שתזוז הצידה"
השר נפתלי בנט, צילום: Alex Kolomoisky. פלאש 90

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט התייחב היום (ב') בפתח ישיבת סיעת הבית היהודי לכמה נושאים עיקריים ותקף את שר הביטחון אביגדור ליברמן על המצב הביטחוני בעוטף עזה וההרתעה הישראלית שנעלמה לטענתו בזמן כהונתו של ליברמן כשר הביטחון.


"בשנתיים האחרונות" פתח בנט "קרה בהדרגה תהליך מסוכן ולא חיובי - מחבלים פלסטינים איבדו אט אט את הפחד לצאת ולרצוח יהודים. הם יודעים שלרצוח יהודים הפך להיות סיטואצה נוחה ומנצחת עבורם. אם אתה תמות במהלך הפיגוע - אתה תוגדר שאהיד, "גיבור לאומי" במונחים פלסטינים, גופתך תועבר למשפחה, תיקבר ברוב כבוד והערצה, והמשפחה שלך תקבל קצבה חודשית של 12 אלף ש"ח לכל החיים. ממש אקזיט." אמר בנט.

בנט הפנה אצבע מאשימה, לא בפעם הראשונה כלפי שר הביטחון, אביגדור ליברמן ואמר כי בשנתיים שמכהן ליברמן כשר הביטחון הוא ריסק את ההרתעה הישראלית. "מערכת הביטחון בתקופתו אינה תקיפה מספיק בהריסת בתי מחבלים רוצחים, אינה מונעת העברת קצבאות טרור למשפחות למרות שדפקנו על השולחן במשך שנתיים בעניין הזה, אינה דואגת להעמדה מהירה לדין. זו אחריות ישירה של שר הביטחון. מי שלא דורש הרתעה, לא מייצר הרתעה. הכל מילים, אבל מעשים אין שם. לכן, הבאנו את חוק גירוש משפחות מחבלים, כמנוף להאיץ את מערכת הביטחון לעשות את כל הדברים האלה.
אם שר הביטחון לא מצליח לעשות את העבודה, אנחנו נעשה את זה במקומו. או שתביא ביטחון, או שתזוז הצידה. את המצב הנוכחי אסור להמשיך.

שר הביטחון אביגדור ליברמן צייץ בטוויטר בעקבות הדברים של השר נפתלי בנט ואמר: "ראיתי את בנט עצבני ולחוץ בישיבת הסיעה. אני מאחל לו בריאות טובה ואריכות ימים"

אביגדור ליברמן

אביגדור ליברמןצילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90


יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט התייחס גם לסנקציות האמריקאיות שנכנסו לתוקף על איראן. "היום הוא יום מאוד משמעותי - נכנס לתוקפו גל נוסף של סנקציות מטעם ארצות הברית על משטר הטרור האיראני. זה חלק מהמדיניות התקיפה שנוקט הנשיא טראמפ כנגד איראן ואיום הגרעין, מדיניות שהיא קריטית לביטחון ישראל. התמנון האיראני ממשיך לנסות לפגוע בישראל בכל החזיתות באמצעות זרועות הטרור שהוא מפעיל באזורנו. אין לנו דבר וחצי דבר מול העם האיראני עצמו. כמו כל אדם, גם הצעיר האיראני רוצה חינוך, השכלה ועתיד. גם להם נמאס לפתוח את הברזים בבתים ולראות בוץ יוצא במקום מים, בשביל הרפתקאות מסוכנות שנמצאות אלף קילומטרים מהם. הבעיה נעוצה במשטר שמחפש הרפתקנות אימפריאליסטית וגרעינית. ההרפתקנות הזו תמיט על העם האיראני עוני וסבל רב כל עוד ההנהגה שלהם תמשיך לשנוא את העם היהודי יותר מאשר לדאוג לעם האיראני."


בנט צירף ברכה מיוחד, ביום בחירות האמצע באמריקה לנשיא האמריקאי דונלד טראמפ ואמר "בשם ממשלת ישראל, עם ישראל ומדינת ישראל כולה אני רוצה להודות לנשיא טראמפ. תודה שאתה נותן לנו את הגב החזק שלך. המסר שלך ברור וחזק. טרור לא משתלם." בנט סיים ואמר באנגלית, בסגנון הסיסמה של טראמפ בבחירות "Thank you for making the Ayattolahs afraid again."