בנט לדרוזים: "אין בחוק הלאום פגיעה בכם. הברית בינינו היא ברית חיים"

שר החינוך פרסם אגרת מיוחדת במטרה להרגיע את הרוחות הסוערות בקרב העדה הדרוזית, שהובילו להצהרות פרישה של 2 קצינים דרוזים מצה"ל, "בואו ננצל את המשבר ונהפוך אותו להזדמנות היסטורית לתקן את הבעיות באמת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/08/18 11:34 כ באב התשעח

בנט לדרוזים: "אין בחוק הלאום פגיעה בכם. הברית בינינו היא ברית חיים"
השר ובני העדה הדרוזית, צילום: מדף הפייסבוק של נפתלי בנט

בניסיון להוריד את גובה להבות מחאת העדה הדרוזית נגד חוק הלאום, פרסם היום (רביעי) שר החינוך נפתלי בנט אגרת מיוחדת בה קרא לבני העדה לא לקלקל את הברית בינם לבין מדינת ישראל

"העדה הדרוזית אינה צריכה להוכיח לאיש את נאמנותה למדינת ישראל ואת עוצמת הברית שכרתנו. 70 שנות המדינה מוכיחות זאת מעל לכל ספק", כתב בדף הפייסבוק שלו. 

בהמשך ציין יו"ר הבית היהודי כי "כל אדם הגון שקורא את חוק הלאום יסכים שאין בו שום פגיעה בזכויות הפרט של אף אזרח ישראלי, בוודאי לא של בני העדה הדרוזית המופלאה. להיפך, הוא חוק חיוני. יחד עם זאת, משלל סיבות, העדה הדרוזית פגועה וזועקת את כאבה המצטבר". 

עוד טען כי "יש כאן שחקנים מסוימים שאינם תמי-לב. מנצלים את מצוקת העדה הדרוזית כדי ליירט את חוק הלאום ולפעור תהום בין הדרוזים לבין המדינה כאשר הדרוזים עצמם מעניינים אותם כקליפת השום".

פרישה דרוזית נוספת

פוסט של קצין דרוזי נגד חוק הלאוםצילום: צילום מסך מדף הפייסבוק של הקצין הדרוזי

לצד זה הדגיש בנט כי "היה צריך לרתום מראש את הציבור לחוק, בפרט את העדה הדרוזית" ובנוסף חזר שוב על חשיבותו, "לכן אני קורא לציבור הדרוזי: אחים אנחנו. ברור לכולם שמדינת ישראל היא הבית שלכם. אל תלכו שולל אחר מחרחרי הקיטוב. בואו ננצל את המשבר ונהפוך אותו להזדמנות היסטורית לתקן את הבעיות באמת, והן ממש אינן קשורות לחוק הלאום".

לדבריו, "התנהלות נכונה אפשר להפוך משבר זה לאירוע המחזק עוד יותר את ברית החיים בין העדה הדרוזית לבין מדינת ישראל. אני אוהב אתכם, אחיי הדרוזים. שרתנו יחד בצה"ל בהרי הלבנון, בכפרי יהודה ושומרון ובסמטאות בעזה—בכל המערכות. הברית בינינו היא ברית-חיים. בואו לא נקלקל זאת. נעבור משבר זה יחד, ונתחזק!

השבוע פרסמו שני קצינים דרוזים כי הם מתכוונים לפרוש מצה"ל על רק סערת חוק הלאום. "להמשיך לשרת את המדינה?", שאל אחד בפוסט שנמחק כעבור זמן מה, "אני לא רוצה להמשיך ואני בטוח שעוד מאות אנשים יפסיקו לשרת להשתחרר מצה"ל בעקבות ההחלטה שלך נתניהו, שלך ושל הממשלה שלך. לאחר מלא מחשבות שרצו לי בראש אני כן החלטתי להשתחרר ולא להמשיך לשרת את המדינה, מדינה שיש בה ממשלה אשר מקבלת ולא מחזירה". 

קצין אחר הוסיף כי "עד היום עמדתי מול דגל המדינה בגאווה והצדעתי לו. עד היום שרתי את ההמנון של התקווה כי הייתי בטוח שזאת המדינה שלי ואני שווה לכולם. אבל היום, היום סירבתי בפעם הראשונה בשירות שלי להצדיע לדגל, סירבתי בפעם הראשונה לשיר את ההמנון הלאומי".קצין זה, אשר שימש בסמ"פ בגדוד לוחם, הועמד לדין ונידון ל-14 ימי מאסר