"היום סירבתי להצדיע לדגל": קצין דרוזי נוסף החליט לפרוש מצה"ל

הקצין הצטרף לקריאה של קצין דרוזי אחר שהודיע על פרישה בעקבות חוק הלאום, "אני אזרח סוג ב'? אני לא מוכן להיות חלק מזה. החלטתי להפסיק לשרת את המדינה הזאת. תודה לך מדינת ישראל!".

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/07/18 10:33 יט באב התשעח

"היום סירבתי להצדיע לדגל": קצין דרוזי נוסף החליט לפרוש מצה"ל
קצין דרוזי. למצולם אין קשר לכתבה, צילום: Hamad Almakt/Flash90

מחאת הדרוזים נגד חוק הלאום החל לתת את אותותיה גם בקרב בני העדה המשרתים בצה"ל. שניים מהם, המשמשים כקצינים, הודיעו אתמול (שני) על כוונתם לתלות את המדים ולפרוש מהצבא.

"שירתתי בכל רחבי הארץ", כתב בפייסבוק סגן שאדי זידאן המשרת לדבריו כסמ"פ בגדוד לוחם, "אין מקום שלא הייתי בו. עד היום נתתי למדינה את הנשמה שלי, סיכנתי את החיים שלי, לא ראיתי בית ומה לא".

לדבריו, "עד היום עמדתי מול דגל המדינה בגאווה והצדעתי לו. עד היום שרתי את ההמנון של התקווה כי הייתי בטוח שזאת המדינה שלי ואני שווה לכולם.

"אבל היום, היום סירבתי בפעם הראשונה בשירות שלי להצדיע לדגל, סירבתי בפעם הראשונה לשיר את ההמנון הלאומי. אני לא בנאדם של פוליטיקה ולא בנאדם שאכפת לו מזה, אבל!! אבל אני אזרח כמו כולם ונותן את כל כולי למדינה וגם מעבר, בסוף אני אזרח סוג ב׳ ?? אז לא תודה אני לא מוכן להיות חלק מזה וכן גם אני מצטרף למאבק הזה וכן החלטתי להפסיק לשרת את המדינה הזאת. תודה לך מדינת ישראל!".

פרישה דרוזית נוספת

פרישה דרוזית נוספתצילום: צילום מסך מדף הפייסבוק של הקצין הדרוזי

קצין נוסף, סרן עמיר ג'מאל, כתב בפוסט משלו, "אדוני ראש הממשלה...רציתי לשתף אותך אדוני ראש הממשלה וכל עם ישראל במה מה שאני מרגיש ברגע זה ולשתף אתכם במחשבות שרצות לי בראש. היום בבוקר כשקמתי כדי לנסוע לבסיס שאלתי את עצמי למה? למה אני חייב לשרת את מדינת ישראל, המדינה שאני ושני האחים שלי וגם אבא שלי שירתנו אותה במסירות, שליחות, ואהבת המולדת ובסוף מה מקבלים? להיות אזרחי סוג ב'".

בהמשך הדברים, שבינתיים נמחקו, הוא שאל, "להמשיך לשרת את המדינה? אני לא רוצה להמשיך ואני בטוח שעוד מאות אנשים יפסיקו לשרת להשתחרר מצה"ל בעקבות ההחלטה שלך נתניהו, שלך ושל הממשלה שלך. לאחר מלא מחשבות שרצו לי בראש אני כן החלטתי להשתחרר ולא להמשיך לשרת את המדינה, מדינה שיש בה ממשלה אשר מקבלת ולא מחזירה. לסיכום אני מבקש מכל חברי אשר הם נגד חוק הלאום לשתף ולשתף הצעה שלי למנהיגי העדה, להפסיק את חוק הגיוס החובה לבני העדה הדרוזית! אני מבקש מכל אנשי העדה צעירים, מבוגרים, קצינים לשתף ולהתעורר".

בדובר צה"ל הגיבו לדברים ואמרו כי "חיילים וקצינים, בני המיעוטים, בסדיר בקבע ובמילואים, היו ויהיו חלק מרכזי מצה"ל, בשדה הקרב ובשגרה. תרומתם לאורך השנים, ראויה לכל שבח ונכרתה בברית דמים. צה"ל הוא צבא עם ממלכתי ואחדות שורות הצבא מודגשת בכל סוגי הפעילויות ללא הבדל דת ומין. הבעת עמדה בעלת אמירה פוליטית אינה מאושרת לפי פקודות הצבא. הקצין זומן לשיחה עם מפקדו".