בנט: "המחבלים אינם ילדים בני 8, הבלגה תוביל להסלמה"

שר השיכון גלנט תקף את בנט על קריאתו לירות במשגרי עפיפוני תבערה, ואמר כי מדובר בצעד "טיפשי". שר החינוך השיב: "מי שיורה על משפחתך, אתה יורה עליו. כל כך ברור שאני מתקשה להאמין שאני צריך לנמק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/18 12:06 ז בתמוז התשעח

בנט: "המחבלים אינם ילדים בני 8, הבלגה תוביל להסלמה"
השר בנט, צילום: מרק ישראל פלאש 90

עימות בין שרים בקבינט: שר השיכון יואב גלנט תקף הבוקר (ד') את שר החינוך נפתלי בנט על רקע קריאתו לירות במשגרי עפיפוני תבערה, ואמר כי מדובר בצעד "טיפשי".  בנט השיב כי "המחבלים אינם ילדים בני 8", וטען כי הבלגה תוביל להסלמה.

"המחבלים היורים אינם בני 8. זו תעמולה שקרית שאויבנו מפיצים", כתב בנט בטוויטר. "מי שיורה על משפחתך, אתה יורה עליו. מי שיורה על בני עמך, אתה יורה עליו. מי שמשלח בלוני נפץ ותבערה על תושבי מבואות עזה, אתה יורה עליו. כל כך ברור שאני מתקשה להאמין שאני צריך לנמק. כפי שאמרתי, הבלגה מובילה להסלמה", הוסיף.

בציוץ נוסף שהעלה פרסם בנט תמונות של פלסטינים מתכוננים לשיגור עפיפוני תבערה, וכתב: "הם לא ילדים בני 8. הם מחבלים שמנסים לרצוח את ילדינו בני ה-8. הבא להרגך, השכם להרגו".

הבוקר מתח שר השיכון יואב גלנט ביקורת על קריאתו של בנט לירות במשגרי עפיפוני תבערה, ואמר בריאיון ל-ynet: "חוסר ניסיון בהפעלת הכוח מביא לשיכרון כוח. זו שגיאה חמורה ביותר לירות על ילד בן שמונה, בוודאי בצורה מכוונת". 

הוא הוסיף כי "הפלסטינים ישלחו אלף ילדים בני 8. רק מי שלא מבין את התמונה בעזה לא מבין איך זה עובד. לוקחים ילד שמונה, נותנים לו סוכרייה, הוא לא עומד על דעתו ואנחנו נירה עליו טיל ממזל"ט? זה דבר לא רק מגוחך, לא רק אכזרי אלא גם טיפשי".

במהלך הלילה שוגרו לעבר יישובי עוטף עזה כ-45 רקטות ופצצות מרגמה שכמה מהם התפוצצו. איש לא נפגע אך נגרם נזק. 

נפילת רקטה במועצה האזורית אשכול

נפילת רקטה במועצה האזורית אשכולצילום: ביטחון אשכול

השיגורים החלו לאחר שצה"ל תקף יעדי טרור של חמאס בתגובה לטרור העפיפונים. לאורך הלילה ביצע חיל האוויר שלושה גלי תקיפות ופגע בסך הכל ב-25 יעדים של חמאס. באחרון שבהם הותקפו 11 יעדים בארבעה מתחמים צבאיים של חמאס, ביניהם מתחם אימונים תת קרקעי.
 
אחת מפצצות המרגמה שנורו לעבר ישראל התפוצצה סמוך לגן ילדים במועצה האזורית אשכול. שבעה מהשיגורים יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל ולפחות שלושה שיגורים נפלו בשטחי הרצועה.