בנט: "גנץ ויעלון התנגדו להשמדת המנהרות"

יו"ר הימין החדש תוקף בחריפות את הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר, ואומר כי אם דעתם של גנץ ויעלון היתה מתקבלת בקבינט, היינו מתעוררים לעשרות חטופים בעוטף עזה: "התפיסה של גנץ מסוכנת לישראל". על חקירות נתניהו: "סומך על היועץ המשפטי"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 29/01/19 11:15 כג בשבט התשעט

בנט: "גנץ ויעלון התנגדו להשמדת המנהרות"
יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, צילום: יוסי זליגר, פלאש90

המתקפה מחריפה. יו"ר הימין החדש, שר החינוך נפתלי בנט, התראיין הבוקר (ג') לגלי צה"ל, ותקף בחריפות את יו"ר מפלגת 'חסן לישראל', הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, ואת יו"ר מפלגת 'תל"מ', שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון, בעיקר סביב התנהלותם בזמן מבצע 'צוק איתן', ועמדתם בנושא הטיפול במנהרות חמאס.

לדברי בנט, מבצע צוק איתן יכול היה להיגמר בחמישה ימים ולא בחמישים, אך גנץ ויעלון התנגדו לטיפול במנהרות. "המבצע היה יכול להיות חמישה ימים במקום 50", אמר בנט, "מהרגע שהבאתי לקבינט את התוכנית להשמדת המנהרות גנץ ויעלון עשו הכל כדי לא לעשות זאת. רק תקופה ארוכה אחר כך יצאנו לפעולה להשמדת המנהרות. אם היו שומעים בקולם של גנץ ויעלון היינו מתעוררים לעשרות חטופים בעוטף עזה כי הם לא רצו להשמיד את המנהרות".

עוד הוסיף שר החינוך, הרואה את עצמו כמועמד לתפקיד שר הביטחון בממשלה הבאה: "התפיסה של גנץ היא תפיסה מסוכנת מאוד לביטחון מדינת ישראל. תפיסה של בת יענה. בסוריה אנחנו בתפיסה הפוכה לגמרי בשנים האחרונות. אני חושב שאם אנחנו חפצי חיים אנחנו צריכים לטפל באיומים מבעוד מועד".

הערב צפוי בני גנץ להשיק את קמפיין מפלגת 'חסן לישראל', ולשאת נאום ראשון, בו הוא צפוי לדבר, על פי הפרסום של עמית סגל בחדשות 12, על השחיתות המיוחסת לנתניהו. "זו ממשלה רעה עם שחיתות, שמפלגת את העם", יטען גנץ כנגד הממשלה הנוכחית, "שלטון ממושך גורם לשחיתות, ולכן צריך להגביל את כהונת ראש שהממשלה לשתי קדנציות". 

"מנדלבליט הגון וישר"

בנט התייחס גם לנושא החקירות נגד ראש הממשלה נתניהו, ולשאלה מה צריך לקרות במקרה שיוגש נגדו כתב אישום, ואמר כי "אין מקום שהמערכת הפוליטית תדיח ראש ממשלה. אם מנדלבליט יחליט להגיש כתב אישום, שיעשה זאת. על השאלה על כהונתו הציבור צריך להחליט, ככה דמוקרטיה צריכה לעבוד. אני מכיר את מנדלבליט כבר הרבה שנים. הוא אדם הגון, ישר ומקצועי ואני סומך על שיקול דעתו בעניין הזה".