בנט: "אירופה מעדיפה לטמון את הראש בחול"

שר החינוך התייחס לתגובה הצוננת לחשיפת ארכיון הגרעין האיראני, ואמר: "ההסכם היה שונה בתכלית אם המודיעין היה בידינו בזמן חתימתו". הוא דחה את הטענות לפיהן ישראל נערכת לעימות ואמר: "לא ניזום מלחמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/18 09:22 יז באייר התשעח

בנט: "אירופה מעדיפה לטמון את הראש בחול"
נפתלי בנט, צילום: מיכאל דימנשטיין

 "לא מופתע מהתגובה האירופית, בדרך כלל הם מעדיפים לטמון את הראש בחול", כך אמר הבוקר (ד') שר החינוך נפתלי בנט בביקורת על התגובות הצוננות ברחבי היבשת לחשיפת ארכיון הגרעין האיראני, והמסרים לפיהם חלק מהמדינות ימשיכו לחתור לתיקון הסכם הגרעין במקום לפעול לביטולו. 

בריאיון לגל"צ אמר בנט כי "גם אם השחקנים האירופים יישארו, זה ירוקן את ההסכם מתוכן, משום שמרבית הסנקציות תלויות בארה"ב לבדה, כמו סנקציות בהעברת כספים ואי פעילות של חברות עסקיות. לכן, עיניי כל העולם נשואות לנשיא טראמפ בעולם הזה, שיחליט בנושא של הסכם רע מאוד. בסופו של דבר, ההסכם מבוסס על יסודות שקריים, וברגע שהם מתרוקנים - כל המגדל הזה קורס". 

שר החינוך הוסיף כי  הוא "לא מופתע מהתגובה האירופית. מההתחלה ועד הסוף הם בדרך כלל מעדיפים לטמון את הראש בחול, ולפגוש את הבעיות מאוחר יותר כשהן הרבה יותר גדולות. אנחנו אומרים הפוך - בואו נסתכל על ההסכם הזה כעל צ'ק פתוח לנתיב לפצצה גרעינית. זה אולי פחות נח, אבל זה יותר נכון". הוא הוסיף כי "ההסכם היה שונה בתכלית לו ההתקדמות של איראן בפיתוח הייתה ידועה בזמן חתימת ההסכם".

במהלך הריאיון טען בנט כי המדיניות הישראלית בכל הנוגע לאיראן השתנה באופן חד, וכעת "אנחנו מכוונים את העצמה שלנו לראש התמנון". עם זאת, הוא דחה את הטענות של גורמים אמריקניים לפיהן ישראל נערכת לעימות עם איראן, ואמר: "ישראל לא תיזום מלחמה"

בנט דחה את הביקורת שהשמיעו שרים בקבינט על הבהלה שכביכול יצר נתניהו בכינוס הדחוף שבו חשף את מסמכי הגרעין, ואמר: "אני מגבה את הפעולה מתחילתה ועד סופה. יש משהו יצירתי בכך שאנחנו משתמשים בפעולות מודיעניות לצרכים מדיניים, ולא רק לצורך ביטחוני ישיר".