פייגלין על בנו שהודח: נלחם על חיי חיילי צה"ל

אבי פייגלין, לוחם בחטיבת כפיר, הודח בעקבות דברים שכתב בפייסבוק על כוונתו לסרב פקודה שמקרה שירגיש שהצבא מסכן את חייו ולא מטפל בהפרות סדר כנדרש. אביו הגיב ואמר: "הוא עשה את הלחימה הכי גדולה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/07/18 12:45 יח באב התשעח

פייגלין על בנו שהודח: נלחם על חיי חיילי צה"ל
משה פייגלין, צילום: דוברות ותקשורת דינה אברמסון

אבי פייגלין, בנו של חבר הכנסת לשעבר ויו"ר מפלגת 'זהות', הודח מתפקידו כלוחם בחטיבת כפיר על רקע הצהרתו כי במקרים מבצעיים מסוימים יסרב פקודה. כך פורסם היום (שני) על ידי כרמלה מנשה מ'כאן'.

פייגלין הודח בעקבות פוסט שהעלה בפייסבוק, בו הצהיר כי במידה ויקבל פקודה "להכיל הפרות סדר" ולא לטפל בהן בחומרה הוא לא יבצע את המשימה שתוטל עליו. אביו, משה פייגלין, הביע תמיכה בדבריו.

מי ששפט את הלוחם הוא מח"ט כפיר שהשית עליו מאסר על תנאי בן 10 ימים במידה ויקרא בשנית לסירוב פקודה, זאת כאמור בנוסף להדחתו משירות קרבי

ח"כ לשעבר ויו"ר תנועת זהות משה פייגלין יוצא להגנת בנו ואומר: "הוא עושה את הלחימה הכי גדולה שנדרשת היום. הלחימה על חיי החיילים שלנו שלא יהרגו על מזבח אדיאולוגיה מופרכת לטובת אוכלוסייה עויינת. אני משוכנע שרבים יבואו אחריו ויציפו את העניין הזה ויציבו קו מוסרי ברור שחזיר את צה"ל אל העם ואל ערכיו כדי שלא נמצא את עצמנו מקריבים את הבנים שלנו לטובת רווחתה של אוכלוסיה עויינת" 

https://www.youtube.com/watch?v=lCz4_B4WFrM&feature=youtu.be

אתמול פורסם כי בנו של חבר הליכוד לשעבר כתב בין היתר כי הוא "חייל בסדיר עדיין וכל עוד דמי ודם חברי הפקר בשם התקינות הפוליטית וסולם הערכים העגום/עקום של המטכ'"ל והממשלה-בכוונתי לסרב פקודה בכל מקרה שבו אדרש להכיל הפס"'ד עם כל ההשלכות הנלוות עד שיהיה פה שינוי". 

דבריו נכתבו על רקע מקרה ששמע מאחד הקצינים בחטיבה, לפיהם לוחמים הכילו הפרות סדר למרות שמחבלים ניצלו את ההתקהלויות האזרחיות האלימות לפתוח באש על חיילים.

אביו כתב בסוף השבוע, "ידעתי שזה יבוא, לא ידעתי מתי. אני מכיר את הבן שלי. כמה שקט ומופנם - ככה רציני ומעמיק. כנראה שההרוג של גבעתי ואחריו הבחור שחטף כדור בבטן, היו הקש ששבר אצלו את גב הגמל".

פייגלין האב צפה את הבאות והוסיף כי "הוא הולך לחטוף עכשיו את כל האש הידידותית - הבן שלי - אבל תדע כל אם עבריה, שיש חיילים אמיצים ואחראים, שפועלים כבר עכשיו בכדי להציל את בניה, מפני הפיקוד הבכיר, שמודאג מבית הדין בהאג יותר משמירת חיי פקודיו. אני אוהב אותך בן יקר, ולא משנה מה יגידו - גאה בך מאוד".