פייגלין על בנו החייל שתמך בסירוב פקודה: "אוהב וגאה בך"

חבר הכנסת לשעבר הביע תמיכה בבנו, שהצהיר כי בכוונתו לסרב פקודה בפעמים שיידרש להכיל הפרות סדר תוך סיכון חייו, "תדע כל אם עבריה, שיש חיילים אמיצים ואחראים, שפועלים כבר עכשיו בכדי להציל את בניה, מפני הפיקוד הבכיר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/07/18 10:50 יז באב התשעח

פייגלין על בנו החייל שתמך בסירוב פקודה: "אוהב וגאה בך"
משה פייגלין, צילום: דוברות ותקשורת דינה אברמסון

חבר הכנסת לשעבר ויו"ר מפלגת 'זהות', שמתכוון להתמודד בבחירות הארציות הקרובות, הביע אמש (מוצאי שבת) תמיכה בנכונותו של בנו, חייל בשירות סדיר, לסרב פקודה.

בפוסט שפרסם ביום חמישי אבי פייגלין, לוחם בחטיבת כפיר ובנו של חבר הליכוד לשעבר, הוא כתב על אירוע חטיבתי שבו סיפרו קצינים על אירועים מבצעיים מיוחדים שהם גאים בהם.

אחד מהם, מ"פ בחטיבה, סיפר על תקופת צוק איתן בה הוא וחייליו ספגו והכילו הפרות סדר באזור גוש עציון, שהגיעו לעתים לירי מחבלים לעברם בחסות אותן הפרות. לבסוף, הגה הקצין תכנית מבצעית, שאושרה על ידי הדרגים הבכירים בחטיבה, במהלכה המשיכו הכוחות לנהל את אירועי הפרות הסדר האלימות, ובמקביל התמקמו צלפים שאיתרו מחבלים בהמון האנשים וירו בכל מי שניסה לפתוח באש לעבר החיילים.

"יותר מכל העוולות בסיפור הזה מרתיחים אותי שני דברים", כתב פייגלין החייל הצעיר, "השתמשו בחיילים כפיתיון כדי *לתפוס* מחבל, לא להרוג אותו. עומד מולנו מ'"פ ומציג את הדברים בתור מורשת קרב, בתור הצלחה מבצעית, אותו מ'"פ מקומו בכלא אזרחי אחרי הדחה מצה''ל וכך גם כל שרשרת הפיקוד שאישרה את הפעילות הזאת".

בהמשך כתב: "אני חייל בסדיר עדיין וכל עוד דמי ודם חברי הפקר בשם התקינות הפוליטית וסולם הערכים העגום/עקום של המטכ'"ל והממשלה-בכוונתי לסרב פקודה בכל מקרה שבו אדרש להכיל הפס"'ד עם כל ההשלכות הנלוות עד שיהיה פה שינוי".

https://www.facebook.com/MFeiglin/posts/1833412863404487

אמש, גיבה אביו, משה פייגלין, את הדברים שכתב ובראשם כוונתו לסרב פקודה במקרים דומים. "רוב חיילי צה"ל שנהרגו בשנים האחרונות, נהרגו בשל העדפת שלומה של אוכלוסיה עויינת על חייהם של בנינו, טען מי שמקווה לשוב לבית המחוקקים בקרוב.

לדבריו, "ידעתי שזה יבוא, לא ידעתי מתי. אני מכיר את הבן שלי. כמה שקט ומופנם - ככה רציני ומעמיק. כנראה שההרוג של גבעתי ואחריו הבחור שחטף כדור בבטן, היו הקש ששבר אצלו את גב הגמל.

"הוא הולך לחטוף עכשיו את כל האש הידידותית - הבן שלי - אבל תדע כל אם עבריה, שיש חיילים אמיצים ואחראים, שפועלים כבר עכשיו בכדי להציל את בניה, מפני הפיקוד הבכיר, שמודאג מבית הדין בהאג יותר משמירת חיי פקודיו. אני אוהב אותך בן יקר, ולא משנה מה יגידו - גאה בך מאוד".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן