בנו של אריאל שרון ביקש להתמודד. נתניהו סירב לעזור

גלעד שרון צפוי לסיים את תקופת האכשרה שלו רק לאחר הבחירות. ראש הממשלה החליט שלא לקצר לו את הפז"ם. האם יש קשר ליריבות שלו בעבר עם אביו? הליכוד: "כבר סוכם שבמשבצת המחוזות לא יינתנו קיצורים, כדי לתת סיכוי הוגן לחברים ותיקים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/19 21:56 ג בשבט התשעט

בנו של אריאל שרון ביקש להתמודד. נתניהו סירב לעזור
נתניהו, צילום: פלאש 90. Ohad Zweigenberg

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יאפשר לבנו של יריבו המנוח, אריאל שרון, להתמודד על מקום ברשימה לכנסת, כך פורסם הערב (רביעי) על ידי עמית סגל מ"החדשות".

גלעד שרון הודיע לאחרונה על כוונתו להתמודד על מקומו ברשימת התנועה לכנסת דרך מחוז הנגב. עם זאת תקופת האכשרה שלו בת שלוש השנים, כמתחייב בחוקת המפלגה, תסתיים רק בעוד יותר משלושה חודשים.

יש לציין כי ליו"ר הליכוד קיימת הסמכות לקצר את התקופה, כפי שעשה עם יואב גלנט שעבר מכולנו למפלגת השלטון ומתכוון להתמודד על מקומו בכנסת. נתניהו ושרון האב היו בעבר יריבים פוליטיים ואף התמודדו זה מול זה על ראשות המפלגה. 

מהליכוד נמסר בתגובה כי "ראש הממשלה נתניהו כבר סיכם בעבר עם יו"ר המזכירות ישראל כץ שבמשבצת המחוזות לא יינתנו קיצורי פז"ם, זאת על מנת לאפשר לפעילי התנועה שחברים בה שנים ארוכות סיכוי הוגן יותר להתמודדות".

מי שצפויים ליהנות מההחלטה הם ליאור קצב ושלמה קרעי שאמר כי "חברי הליכוד יודעים שגלעד שרון אינו ליכודניק ושהוא נטש את ערכי הליכוד כאשר יזם וקידם את תוכנית ההתנתקות והגירוש מגוש קטיף ובהמשך  גם תמך בהחלטת אביו לפרק את הליכוד ולהקים את קדימה. כעת אפשר לברך על כך שההתמודדות במחוז נגב תהיה דמוקרטית בין אנשי ליכוד אמיתיים וערכיים".