בלאגן במשטרה. הניצב שלא נבחר עומד מאחורי הפרסומים נגד המפכ"ל החדש?

מקורביו של משה (צ'יקו) אדרי טוענים כי אנשיו של יורם הלוי, שלא נבחר לתפקיד מפכ"ל המשטרה, עומדים מאחורי הפרסומים בדבר התנהגות לא הולמת של אדרי כלפי נהג מונית שהעיר לו על נהיגתו. אדרי עבר השבוע בדיקת פוליגרף.

חדשות כיפה יהונתן קליין 29/11/18 09:06 כא בכסלו התשעט

בלאגן במשטרה. הניצב שלא נבחר עומד מאחורי הפרסומים נגד המפכ"ל החדש?
המפכ"ל המיועד, משה (צ'יקו) אדרי. , צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

'פרשת הרפז' של משטרת ישראל? ניצב משה (צ'יקו) אדרי, שנבחר לתפקיד המפכ"ל במקומו של רוני אלשיך, ואמור היה להיכנס לתפקידו ביום שני הקרוב, עבר השבוע בדיקת פוליגרף, בעקבות דרישת הוועדה למינוי בכירים, לאור מידע שהגיע לוועדה אודות אדרי. בהמשך התפרסם כי מדובר בהתנהגות לא הולמת של אדרי כלפי נהג מונית שהעיר לו על נהיגתו. על פי הפרסום, נהג המונית העיד בעבר בבית משפט נגד אדרי, וטען בעדותו שאדרי "תפר לו תיק" ופתח נגדו במסע נקמה.

הבוקר (ה') מתפרסמות ב'מעריב' טענות מקורביו של אדרי, הטוענים כי אנשיו של ניצב יורם הלוי, שהיה אחד משלושת המועמדים למפכ"לות אך לא נבחר, הם אלו שעומדים מאחורי הפצת העדות נגד אדרי, בתקווה כי מינויו ייפסל ובמקומו ימונה ניצב הלוי.

ניצב יורם הלוי

ניצב יורם הלויצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

על פי הטענות, בימים האחרונים פקודים לשעבר של הלוי בימ"מ ובמשטרה פעולים בניסיון לקעקע את אמינותו של המפכ"ל המיועד ולהוכיח כי הוא אינו ראוי לתפקיד: "ישנם כאלה הסבורים שאם המועמדות של צ'יקו תיפסל, השר גלעד ארדן יחליט על ניצב הלוי כמועמד שלו לתפקיד. אנשים יורדים כל כך נמוך, ממש לשפל המדרגה ולא ברור מדוע". צוטט מקורב לאדרי.

מנגד, קצין בכיר במשטרה דחה את הטענות כי אנשיו של הלוי מעורבים בפרסום. לדבריו, ניצב הלוי כלל אינו מעורב בניסיונות לפגוע במינויו של אדרי למפכ"ל. "כל אחד פועל עצמאית. כל אחד והמניעים שלו. אין לזה קשר לניצב הלוי", אמר.

השבוע דווח כי אדרי עבר את בדיקת הפוליגרף, וממצאיה יועברו בקרוב לוועדה למינוי בכירים. יש לציין כי תוצאות הבדיקה נשמרות בסודיות רבה, ואנשי היועץ המשפטי לממשלה, שערכו את הבדיקה בסיוע אנשי שב"כ וגורמים בכירים במשרד הביטחון, ממדרים את השר לביטחון הפנים ארדן ואת אנשיו מההליך, עקב העובדה שהמפכ"ל המיועד נחשב למקורבו של ארדן ומכיוון שהוא מינוי אישי של השר.