בכירים באו"ם ביקרו בשומרון

סגני שגרירים באו"ם ושגרירים באונ"סקו ביקרו בשומרון ובאזור התעשייה ברקן, בעקבות פיגוע הירי לפני כחודש בו נרצחו שני אנשים. השר גלעד ארדן: "חשוב לנו להציג לעולם את הדו קיום בין ישראלים לפלסטינים - שקיים ביהודה ושומרון"

חדשות כיפה יהונתן קליין 09/11/18 11:13 א בכסלו התשעט

בכירים באו"ם ביקרו בשומרון
האורחים מהאו"ם בשומרון, צילום: רועי חדי

סיור יוצא דופן אמש (ה') באזור תעשייה ברקן. 10 סגני שגרירים באו"ם ובכירים באו"ם, חלקם שגרירים באונסק"ו, הגיעו אתמול כחלק מפעילות משותפת של יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון, יחד עם לשכת המסחר של יו"ש וארגון בני ברית. הסיור התקיים כחלק מפרוייקט ההסברה המשותף של המועצה האזורית שומרון והמשרד לנושאים אסטרטגיים.  

המשלחת מהאו"ם נפגשה עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, קיבלה ממנו סקירה על המערכה של השומרון כנגד ניסיונות החרם והדה לגיטימציה, ביקרה באזור התעשייה ברקן, התוודעה למה שמכנים בשומרון 'סמל הדו קיום של המזרח התיכון', ולאחר מכן ביקרה במפעל טוויטו פלסט, וכן במפעל אלון בו התרחש פיגוע הירי הכפול לפני חודש בדיוק.

הבכירים שמעו מסמנכ"ל מפעל אלון ערן בודנקין על פיגוע הירי. מצד אחד על הרגשות הקשים, ומצד שני על הרצון לשמור על הדו קיום במקום והמשך השגרה. לדבריו: "אנחנו מתגעגעים לעובדים שלנו זה מאוד קשה עבורנו". השגרירים התרגשו, ביקשו לחזק את ידיו וציינו שזאת החוויה המשמעותית ביותר במהלך הסיור שלהם בישראל. 

הדיפלומטים במפעל בברקן

הדיפלומטים במפעל בברקןצילום: רועי חדי

ראש מועצת שומרון יוסי דגן מסביר: "כפי שבנינו קואליציות בקונגרס ובפרלמנט האירופי, אנחנו ממשיכים לפעול ליצירת קואליציות לתמיכה ביהודה ושומרון גם באו"ם. אין לי ספק שמי שמגיע ורואה בעיניים מבין את המציאות כפי שהיא באמת. פגשנו היום בכירים באו"ם  שאמרו לנו בפירוש שהם שמחים שהם הגיעו ללמוד על השומרון ולשמוע על המציאות המתקיימת יום יום בשומרון. וכי הם לא הכירו את הנושא כלל קודם לכן. אנחנו נמשיך לפעול כדי להשפיע ולהביא מובילי דעת קהל מהעולם כולו". 

השר לנושאים אסטרטגיים, ח"כ גלעד ארדן: "המאבק של פעילי ה-BDS נגד יהודה ושומרון הם “סיפור כיסוי” ליעד האמיתי שהוא החרמת כל מדינת ישראל וחיסולה כמדינה יהודית. ולכן ההתיישבות ביהודה ושומרון היא יעד מרכזי שלי בבניית מערך הגנה מפני נסיונות החרם, וחשוב לנו להציג לעולם את הדו קיום בין ישראלים לפלסטינים שקיים ביהודה ושומרון, בזכות ההשקעות הכלכליות באזור שחשוב להגן עליהן".

אבי צימרמן, נשיא לשכת המסחר והתעשייה יהודה ושומרון: "פעם אחר פעם, מנהיגים בינלאומיים המבקרים ביהודה ושומרון מגלים שזו חבל ארץ עתיר הזדמנויות, שיתופי פעולה וחזון. האורחים המכובדים הזדהו עם תפיסת העולם הרואה ביהודה ושומרון כר נרחב לצמיחה כלכלית המטיבה עם כלל האוכלוסיות. בשלבים הבאים נעקוב ביצירת קשר עם לשכות המסחר במדינות של השגרירים במטרה להרחיב שווקים ולהעשיר את הנטוורק הבינלאומי של לשכת המסחר והתעשייה יהודה ושומרון."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן