ביתו של המחבל שרצח את סמ״ר רונן לוברסקי ז״ל יהרס כליל

לאחר אין סוף דיונים הוחלט כי צה"ל יהרוס את כל בית המחבל ולא רק שתי קומות כמו שהוחלט בדיון קודם. ליברמן: "נלחמים בטרור בנחישות!"

חדשות כיפה מירב כהן 19/09/18 21:49 י בתשרי התשעט

ביתו של המחבל שרצח את סמ״ר רונן לוברסקי ז״ל יהרס כליל
הריסת בית המחבל, צילום: דובר צה"ל

אחרי ארבעה חודשים של דיונים: הערב נמסרה הודעה למשפחתו של המחבל שהרג את לוחם צה״ל, סמ״ר רונן לוברסקי ז״ל שביתם, על ארבעת קומותיו ייהרס. 

הודעה על כוונה להרוס שתי קומות במבנה כבר נמסרה למשפחת המחבל לפני כשלושה שבועות. בשבועות האחרונים נערכה ביוזמת צה״ל בדיקה נוספת, בסיומה הוחלט להרוס את הבניין כולו.

שר הביטחון ליברמן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: אנו הולכים להרוס מהיסוד את כל בניין 4 הקומות, בו התגורר המחבל המתועב, יימח שמו, שרצח את לוחם צה״ל, סמ״ר רונן לוברסקי ז״ל". ליברמן הוסיף כי ההריסה תבוצע בהקדם: "אין פשרות במלחמה בטרור. רק יד ברזל" 

הבניין שבו התגורר המחבל ומשפחתו הוקם על מגרש שכבר נהרס על ידי צה״ל, בשנת 1990, בעקבות פיגוע שביצע אחיו של המחבל. על המשפחה נאסר להקים מחדש את הבניין, וכעת צה״ל החליט לפעול להריסת כל הבניין החדש שהוקם.

שי גליק מנכ"ל בצלמו שליווה את מאבק המשפחה: "אנחנו מברכים את צה"ל שאחרי גרירת רגליים קיבל בסוף את ההחלטה הנכונה והורה על הרס הבנין המלא. אנחנו מקווים שדבר זה יהווה סנונית לשאר בתי מחבלים". 

רונן לוברסקי נפגע, בחודש יוני האחרון, מלוח שיש כבד שהושלך לעברו ופגע בו ישירות במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים אל-עמארי נגד חוליית מחבלים שהיו מעורבים בביצוע פיגועי ירי בגזרה בתקופה האחרונה. לוברסקי הוא הלוחם הראשון בדובדבן שנהרג בפעילות מבצעית כתוצאה מפעילות טרור.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן