מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

התקיפה בלבנון: המחבלים שחוסלו תיכננו לחדור לשטח ישראל

אחרי חיסול שבעת המחבלים בלבנון אמש, נחשף כי הם תיכננו לחדור לשטח ישראל | זאהר סאלח בשארה הוא ההרוג מפגיעת הרקטה במפעל בקריית שמונה | יום מתוח בגבול הצפוני

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/24 07:12 יז באדר ב' | עודכן בתאריך 27/03/24 16:14

התקיפה בלבנון: המחבלים שחוסלו תיכננו לחדור לשטח ישראל
המחבלים שחוסלו בלבנון, צילום: 27א

16:10 | התוכנית של המחבלים שחוסלו בלבנון

שבעת המחבלים שחוסלו בתקיפה הלילית הלילה במרחב אל-הבריה שבדרום לבנון תכננו לחדור לשטח ישראל ולבצע פיגוע, כנראה במרחב הר דב.

המחבלים שחוסלו בלבנון

המחבלים שחוסלו בלבנון צילום: 27א

14:28 | כלי טיס של חיזבאללה אותר בראש הנקרה

דובר צה"ל עידכן כי מוקדם יותר היום אותר כלי טיס של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב ראש הנקרה. כוחות צה"ל הוקפצו למקום לזיכוי הכלי, והאירוע מתוחקר.

9:20 | נקבע מותו של פועל שנלכד במפעל בקריית שמונה

בעקבות המטח של חיזבאללה לעבר הגליל, פרצה שריפה במפעל כתוצאה מפגיעת רקטה בקריית שמונה. זאהר סאלח בשארה מעין קנייא, בן ה-25 חולץ מהמפעל ללא רוח חיים, ומותו נקבע במקום.

החובשים סיפרו: "מיד לאחר האזעקות שמענו קולות נפץ של נפילות. יצאנו לסריקות ובאחד ממבני התעשייה ראינו עשן סמיך שעולה. מיד התחלנו בפעולות סריקה וחולץ אלינו פועל כבן 30 בהכרה מלאה ללא כל פגע, הוא סיפר שחברו עדיין לכוד במבנה. כוחות גדולים של צה"ל משטרה וכיבוי הגיעו למקום ולאחר פעולות חילוץ מורכבות חולץ מהמקום פועל כבן 25 (לא תושב המקום) כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם חבלה רב מערכתית קשה ונאלצנו לקבוע את מותו במקום. בשאר המקומות שסרקנו לא אותרו נפגעים".

זירת הפגיעה

זירת הפגיעה צילום: דוברות מד"א, צילום מסך

7:59 | אזעקות בקריית שמונה והסביבה

לאחר איומי חיזבאללה הבוקר, נשמעו אזעקות צבע אדום רצופות ובלתי פוסקות במרחב קריית שמונה. מהמשטרה נמסר כי מספר פריטי רקטה נפלו בעיר ונגרם נזק לרכוש, על פי הדיווחים, ישנם מספר נפגעים באורח קל.

רכבים עולים באש בקריית שמונה

רכבים עולים באש בקריית שמונה צילום: כב"ה צפון

7:00 | צה"ל חיסל מחבל מרכזי בלבנון

לאחר יום מתוח במיוחד בגבול הצפון, הלילה (ד') תקף חיל האוויר מבנה צבאי בעומק לבנון, בעיירה אל-הבאריה. במבנה חוסל מחבל מרכזי המשויך לארגון "הגמעה איסלאמיה" שקידם בעבר מתווים לעבר שטח ישראל ואיתו מחבלים נוספים ששהו במבנה. בארגון הטרור חיזבאללה איימו לנקום ומסרו כי "אנו מאשרים כי התוקפנות הזאת לא תעבור ללא תגובה ועונש".

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il