מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דיווח במטרה לשחרר חטופים: צה"ל מתכונן לכניסה לרפיח

ישראל הודיעה למצרים על כוונתה לפעול בתוככי רפיח, לא רק במטרה לחסל מחבלים, אלא גם במסגרת המאמצים לשחרור החטופים, כך דווח בעיתון לבנוני | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/24 11:46 ה באדר ב'

במטרה לשחרר חטופים: צה"ל מתכונן לכניסה לרפיח
תקיפות ישראליות ברפיח במהלך מלחמת חרבות ברזל , צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

צה"ל מתכנן לפעול ברפיח לאיתור חטופים, כך דווח היום (ו') בעיתון הלבנוני " אל-אח'באר". על פי הדיווח ישראל הצהירה בפני מצרים על כוונתה להיכנס למחנה הפליטים בדרום הרצועה, על מנת לבצע פעולות ממוקדות על מנת לשחרר חטופים. עוד דווח כי ישראל מסרה שכוחותיה לא יכנסו לציר פילדלפי, אולם תתגבר כוחות בגבול.

בעקבות זאת , דווח בלבנון כי מצריים יצרה קשר עם ארה"ב, על מנת שאלה יאשרו את "מחויבותה של וושינגטון למנוע פלישה לרפיח מבלי למצוא מנגנון להגנה על האוכלוסייה האזרחית". נציין כי מצרים פרסה אבטחה כבדה על גדר הגבול כדי למנוע מעזתים לחדור לשטחיה.

"כדי לנצח במלחמה הזאת, עלינו להשמיד את גדודי חמאס הנותרים ברפיח"

נזכיר כי לפני ימים ספורים, ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בפני ועידת איפא"ק וטען כי ישראל לא תיסוג מהכניסה לרפיח, גם תחת הלחצים, ותקף את מי שמבקר את ישראל על הפגיעה בחפים מפשע. לבסוף הוא ביקש להדגיש כי העם בישראל "תומך באופן גורף במדיניות שאני והממשלה בראשותי מתווים".

"כדי לנצח במלחמה הזאת, עלינו להשמיד את גדודי חמאס הנותרים ברפיח", אמר נתניהו. "אחרת, חמאס יתארגן, יתחמש ויכבוש מחדש את עזה, ואז נחזור לנקודת ההתחלה. אנחנו נסיים את המשימה ברפיח, ובה בעת נאפשר לאוכלוסייה האזרחית לצאת מאזור סכנה. נקטנו אמצעים למזעור הפגיעה באזרחים שאף צבא אחר לא נקט לאורך ההיסטוריה" הדגיש.