מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"באנו להציל אתכם": נחשפו קולות הקשר ופרטים נוספים על מבצע החילוץ

צה"ל תקף בלבנון | הלוחמים קראו לחטופים בעברית: "באנו להציל אתכם". לוחם שב"כ נתן את נעליו ללואיס שהיה יחף, ונלחם בלעדיהן | גלנט נפגש עם לוחמי הימ"מ והודה: "את רוב החטופים לא נביא בדרך הזאת" | נתניהו, בן גביר והמפכ"ל נפגשו עם לוחמי הימ"מ |כלי טיס צה"לי תקף רכב ובו פעילי חיזבאללה | עדכונים שוטפים

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/24 13:53 ג באדר א' | עודכן בתאריך 12/02/24 22:57

"באנו להציל אתכם": נחשפו קולות הקשר ופרטים נוספים על מבצע החילוץ
צילום מסך, צילום: דובר צה"ל

22:55 | צה"ל תקף מספר תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב תלוסה. כמו כן, במהלך היום נתקף מבנה צבאי במרחב בליידא על ידי מטוסי קרב, בנוסף כוחות צה"ל תקפו בירי מרגמות עמדת תצפית של הארגון במרחב אל-חיאם. במהלך היום זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל.

20:00 | פרטים חדשים על המבצע לשחרור החטופים

תיעוד שחושף דובר צה"ל הערב (ב') מראה את הרגעים של שחרור החטופים, ומשמיע את קולות הקשר שקראו בהתרגשות: "החטופים בידינו, תקינים ובריאים, אנחנו עולים על מסוק וטסים לבית החולים".

פרטים חדשים שנחשפו על המבצע גילו כי לאחר פריצת הלוחמים אל הדירה בה הוחזקו שני החטופים הלוחמים קראו לחטופים בעברית- "באנו להציל אתכם. אתם חוזרים הביתה". עם העברת החטופים לרכבי החילוץ, הבחין אחד מלוחמי השב"כ כי לואיס יחף, ונשא אותו על ידיו על מנת שלא יפצע בכפות רגליו מהזכוכיות והאבנים שהיו על הרצפה. מיד לאחר מכן חלץ הלוחם את נעליו המבצעיות ונעל אותן ללואיס. הנעלים נותרו בתל השומר והלוחם המשיך בחילוץ כשהוא ללא נעליו.

18:30 | גלנט נפגש עם לוחמי הימ"מ

שר הביטחון גלנט ללוחמי הימ"מ לאחר המבצע לשחרור החטופים: "מעצם הפעולה הזאת, נוצר היפוך בחשיבה שלנו וגם בחשיבה של החמאס: חמאס פגיע, חמאס חדיר ואפשר להגיע לכל מקום ולעשות כל דבר וזה נעשה בצורה מאד ברורה וחדה, הציבור היום מבין שיש על מי לסמוך".

גלנט המשיך: "זה נתן אוויר בריאות לציבור בישראל, על דבר שהוא מאד חשוב, ציפור הנפש של הרבה מאד אנשים ובצדק, של כל העם בישראל. יש לנו חטופים ואנחנו צריכים להגיע אליהם, אז אתם רובם לא נביא בדרך הזאת, את רובם נביא, אני מקווה, בתהליכים של הסכמה. אבל כמה פעמים עוד נדרש לזה ובאיזה נסיבות, מי יודע. לכן יש לעניין הזה ערך עצום, וכל השקעה ביחידה היא השקעה משתלמת".

לבסוף הוא ביקש להעביר מסר ברור: "הקיום שלנו כאן תלוי בהרתעה. הסמל של האירוע הזה לא יכול להיות איך שנראה ניר עוז, הסמל של האירוע הזה צריך להיות עזה הרוסה, ח'אן יונס הרוסה, תת קרקע, על קרקע, מחבלים מתים – זה הסמל. אני מודה לכם, אתם בחזית הלחימה ואתם מייצגים רוח מיוחדת".

החטופים ששוחררו

החטופים ששוחררו, צילום: מטה משפחות החטופים

16:40 | נתניהו נפגש עם לוחמי הימ"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביקרו היום (ב') עם מפכ"ל המשטרה ומפקד מג"ב ביחידת הימ"מ ופגשו את הלוחמים ומפקד היחידה תנ"צ ח' שהחזירו הלילה במבצע חילוץ את החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר ממרכז רפיח בעזה.

נתניהו אמר ללוחמים: "לפני כמה ימים שהביאו לי את המבצע לאישור ואישרתי אותו. אחר כך כמה שעות אחרי חשבתי על שלושה דברים: אחד, חשבתי על קדושת המשימה. שתיים, חשבתי על הסיכונים מול הסיכויים, והיו סיכונים. שלישית, חשבתי עליכם, על הלוחמים. חשבתי מה יקרה ברגע המכריע, כי מנסיון אני יודע, שברגע הפריצה הפער בין ניצחון לאסון הוא מילימטר".

"ב-01:40 לפנות בוקר, אני רואה אתכם שמים את המטען וכעבור שניות אני שומע "החטופים בידינו". חיסלתם את החוטפים, את המחבלים, עשיתם את דרככם חזרה לארץ ללא פגע - מבצע מושלם, ביצוע מושלם".

נתניהו ולוחמי הימ"מ

נתניהו ולוחמי הימ"מ צילום: קובי גדעון /לע"מ

13:30 | כלי טיס תקף רכב ובו פעילי חיזבאללה לצד תקיפות נוספות בשטח לבנון

לפני זמן קצר, כלי טיס תקפו שורת מטרות טרור בשימוש ארגון הטרור חיזבאללה במרחב דרום לבנון. במסגרת התקיפה, כלי טיס תקף רכב במרחב מרון א-ראס ובו פעילי חיזבאללה. כמו כן, הושמדו מספר תשתיות טרור במרחבים אל עדייסא ואל-חיאם. בנוסף, הותקפו שני מבנים צבאיים ואתר צבאי במרחבים טיר חרפא אל ג'בין ומרון א-ראס.

13:10 | לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר 17 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים

במבצע לסיכול טרור בכפר תל שבחטיבת שומרון, לוחמי צה"ל במילואים ומג"ב עצרו בהכוונת שב"כ שבעה מבוקשים, סרקו מבנים והוחרם ציוד צבאי. הלוחמים עצרו מבוקש ואיתרו והחרימו נשק מסוג M16 בכפר עיזריה שבחטיבת עציון.

מבצע לסיכול טרור: אותרו אמצעי לחימה רבים

בנוסף, הבוקר החל מבצע לסיכול טרור בכפר ארם שבחטיבת בנימין שנמשך גם בשעה זו. עד כה הכוחות תחקרו חשודים רבים ואיתרו אמצעי לחימה וציוד צבאי. כמו כן, אמש (א') סיכלו לוחמי צה"ל ניסיון פיגוע דקירה סמוך לחוסאן במרחב חטיבת עציון. הכוח זיהה מחבל שניסה לדקור לוחם צה"ל במרחב שבתגובה חתר למגע ונטרל את המחבל, לא היו נפגעים לכוחותינו באירוע. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

מעל 3,080 מבוקשים נעצרו

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 3,080 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, מעל ל-1,350 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.