מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נחשף חיסול של מחבלי חיזבאללה בסוריה: "לא בוחרים במלחמה אבל בהחלט ערוכים"

תא"ל דניאל הגרי חשף מטרות נוספות שהותקפו במסגרת הלחימה מול חיזבאללה בצפון והציג את תקיפת פעילי תיק הגולן בסוריה | "לא נחזור למציאות הביטחונית כפי שהייתה בשישה באוקטובר כאשר חיזבאללה מאיים על תושבי הצפון ומרמה את העולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/02/24 21:41 כד בשבט התשפד | עודכן בתאריך 03/02/24 22:01

נחשף חיסול של מחבלי חיזבאללה בסוריה: "לא בוחרים במלחמה אבל בהחלט ערוכים"
פעילות צה"ל בצפון, צילום: דובר צה"ל, צילום מסך

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, הציג היום (שבת) במסיבת עיתונאים את תמונת הלחימה בצפון במסגרת ציון 120 יום לתחילת המלחמה. הגרי הבהיר כי מטרת המלחמה היא שחרור החטופים משבי החמאס בעזה, אך הדגיש כי "לא נחזור למציאות הביטחונית כפי שהייתה בשישה באוקטובר כאשר חיזבאללה מאיים על תושבי הצפון ומרמה את העולם".

שלושה מאמצים מרכזיים של צה"ל מול חיזבאללה

הגרי הציג את תמונת הלחימה בצפון והגדיר את שלושת המאמצים המרכזיים מול חיזבאללה. תחילה דובר צה"ל ציין את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם, 1701 לפיה אסורה נוכחות חמושים של חיזבאללה מדרום לנהר הליטני. "למרות זאת, חיזבאללה הפך את דרום לבנון למעוז המרכזי שלו" אמר. בהמשך דבריו.

הגרי הציג כאמור את המאמצים המרכזיים מול ארגון הטרור: "מאמץ ההגנה, במסגרתו ייצרנו הגנה חדשה בגבול, מאמץ ההתקפה, במסגרתו אנחנו פוגעים בפריסה של חיזבאללה ומכרסמים ביכולותיו ומאמץ המוכנות למלחמה בגבול הצפון".

עשרות אלפי לוחמים נפרסו לאורך גבול הצפון

"החל מהשבעה באוקטובר, אנחנו נמצאים במאמץ הגנה חדש לאורך גבול לבנון" המשיך הגרי. "במקום אוגדה אחת בשגרה, פרסנו שלוש אוגדות לאורך הגבול, ובהן עשרות אלפי לוחמים וכוחות צה"ל בסדיר ובמילואים - ביבשה, באוויר ובים. אנחנו בולמים תקיפות של חוליות חיזבאללה על קו הגבול, שמנסות לחדור לישראל, לשגר טילי נ.ט. לעבר מוצבים ויישובים ולשגר רקטות לעורף".

עוד הוסיף: "עד כה תקפנו יותר ממאה חמישים חוליות מחבלים וחיסלנו יותר ממאתיים מחבלים ומפקדים. המדיניות שלנו ברורה: מי שמהווה איום - יותקף. כל מחבל שמנסה לבצע פעילות נגדנו פוגש את כוחות צה"ל".

למעלה מ- 3,400 מטרות חיזבאללה הותקפו מתחילת הלחימה

דובר צה"ל עבר לתיאור המאמץ השני - מאמץ ההתקפה. "מתחילת המלחמה תקפנו יותר מ- 3,400 מטרות של חיזבאללה בכל רחבי דרום לבנון. מדובר בתוואי שטח מורכב, ובו פרוסים מספר כפרים וישובים, רובם מזוהים עם האוכלוסייה השיעית בלבנון".

חוליות המחבלים על קו הגבול, מחסני אמל"ח ומפקדות צבאיות: אלו המערכים המותקפים

הגרי הציג את שלושה מערכים עיקריים של חיזבאללה אותם תוקף צה"ל מאז החלה המלחמה. "המערך הראשון הוא כוחות חיזבאללה בקו הגבול. עמדות תצפית ותקיפה שחיזבאללה הקים, אשר ישמשו אותו ביום פקודה כנגד מדינת ישראל" אמר. "סך הכל תקפנו כמאה ועשרים עמדות תצפית כאלו לאורכו של הגבול".

דובר צה"ל הוסיף: "המערך השני הוא מחסני אמצעי הלחימה שלו, בהם מאוחסנים טילים לכל הטווחים, כלי טיס בלתי מאוישים, כלי נשק ומטענים. מתחילת המלחמה תקפנו והשמדנו כארבעים מחסנים שחיזבאללה הסתיר לאורך הגבול".

"המערך השלישי הוא המפקדות הצבאיות של חיזבאללה, שהן לב הפעילות הצבאית של הארגון, משם הוא מנהל את פעילות הארגון בשגרה ובחירום" הדגיש. "עד כה תקפנו יותר מארבעים מפקדות מאוישות בפעילים".

בין המפקדות שהותקפו - יחידת הרחפנים של חיזבאללה

הגרי ציין מפקדות שהותקפו: "היחידה האווירית של הארגון, אחראית על שיגורי כלי טיס בלתי מאוישים לעבר שטח מדינת ישראל. בין היתר תקפנו מסלול תעופה, מחסנים ואמצעי לחימה ששימשו את היחידה, וחיסלנו מחבלים וגם חיסלנו את אחראי גזרת דרום לבנון ביחידה האווירית של חיזבאללה".

"במקביל לתקיפות בלבנון עצמה, אנחנו פועלים על מנת לעצור את שרשרת אספקת התחמושת והטילים של חיזבאללה" הוסיף. "לרוב, מדובר בנשק ואמצעי לחימה שמוברחים ביבשה ובאוויר משטח איראן לשטח סוריה. איראן מכווינה ומסייעת לארגוני הטרור, היא שולחת נשק לכל השלוחים במזרח התיכון".

הגרי אישר כי במסגרת הפעילות לסיכול המשלוחים הותקפו מטרות בשטח סוריה: "אנחנו מאתרים את המשלוחים הללו ומשמידים אותם, במגוון שיטות שעליהן לא אפרט. הם מושמדים לפני שהם מגיעים לידי חיזבאללה. אנחנו תוקפים תשתיות של חיזבאללה גם בסוריה. מתחילת המלחמה תקפנו מהיבשה והאוויר יותר מחמישים מטרות כאלו שהיו פרוסות בסוריה".

הגרי חשף: "חיסלנו את פעילי תיק הגולן - שלוחת חיזבאללה בסוריה"

הגרי חשף: "לפני כחודש חיסלנו חוליית פעילי 'תיק הגולן' - שלוחתה של חיזבאללה בסוריה. הכוונה מודיעינית מדויקת על רכב של החולייה, כלי טיס של חיל-האוויר מגיע לאיזור, ותוקף במדויק את החולייה בסוריה. אחרי שתקפנו את כל המטרות שתיארתי עד כה, אנחנו גם דואגים לשמר את ההישג ולמנוע מחיזבאללה לשקם אותן".

המאמץ השלישי - הגברת המוכנות למלחמה

לקראת סיום ההצהרה, הגרי עבר למאמץ השלישי - הגברת המוכנות למלחמה. "אנחנו לא בוחרים במלחמה בעדיפות ראשונה, אבל אנחנו בהחלט ערוכים ונערכים במידה ונידרש" הדגיש. "למדנו רבות, ואנחנו לומדים, מהלחימה הקרקעית ברצועת עזה, צה"ל צבא טוב יותר בגלל זה, והטמענו את הלקחים בתכניות ההתקפה שלנו בצפון".

עוד הוסיף: "מזה ארבעה חודשים, פיקוד הצפון בשיתוף עם חיל האוויר, אגף המודיעין, חיל הים ונוספים, נערכים ומתאמנים בשורת תרגילים לכוחות צה"ל, בסדיר ובמילואים. כדי להבטיח כי בהינתן פקודה – נהיה מוכנים להתקפה באופן מיידי".

ההתחייבות של דובר צה"ל לתושבי הצפון

דובר צה"ל התחייב עם סיום ההצהרה: "לא נחזור למציאות הביטחונית כפי שהייתה בשישה באוקטובר כאשר חיזבאללה מאיים על תושבי הצפון ומרמה את העולם". הגרי פנה לתושבי הצפון: "למרות האתגר והמחיר הקשה שאתם משלמים בחודשים האחרונים, גיליתם סבלנות, אורך רוח ותעצומות נפש יוצאות דופן. החוסן שלכם הוא מקור השראה עבורנו".