המפגינים הערימו על צו האלוף: עזבו את כרם שלום וחוסמים את מעבר ניצנה

נמשכים המאבקים על הכנסת משאיות האספקה לעזה. למרות צו האלוף שאסר את כניסתם למעבר כרם שלום, המפגינים העבירו את המחאה למעבר ניצנה, שם גם עוברות משאיות וחסמו את המעבר. בדרך נרשמו עימותים עם המשטרה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 30/01/24 12:48 כ בשבט התשפד

המפגינים הערימו על צו האלוף: עזבו את כרם שלום וחוסמים את מעבר ניצנה
חסימת מעבר כרם שלום, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

יום שביעי ברציפות מגיעים מפגינים מכלל האוכלוסיות והארגונים למעבר כרם שלום על מנת למחות ולחסום את מעבר מאות משאיות הסיוע הנכנסות לרצועת עזה. לאחר הצו של אלוף פיקוד דרום שקבע כי שטח מעבר כרם שלום יהיה שטח צבאי סגור ואסור בכניסת אזרחים, המפגינים מצאו פתרון והגיעו היום (ג') למעבר ניצנה אשר גם ממנו נכנסת אספקה לרצועה.

חסימת מעבר ניצנה צילום: צו 9

הפתרון לצו האלוף: המוחים עברו לחסום את מעבר ניצנה

הבוקר, הגיעו פעילי תנועת צו 9 ובני משפחות חטופים למעבר כרם שלום על מנת לחסום את שיירות האספקה והסיוע לחמאס. לאחר שבמקום נרשמו עימותים מול המשטרה מצאו המוחים פתרון אחר והחלו לעבור למעבר ניצנה על מנת לחסום את מעבר המשאיות דרכו.

חסימת מעבר כרם שלום

חסימת מעבר כרם שלום צילום: Chaim Goldberg,Flash90

מעבר ניצנה אמנם קטן ממעבר כרם שלום אך גם ממנו עוברות משאיות האספקה ועל פי הערכות של חלק מהמפגינים, דרכו עוברות משאיות הדלק לרצועה. המשטרה פרשה לאורך הדרך לניצנה מחסומים וניסתה למנוע מהמוחים להגיע, אך אלה מצאו דרכים וחלקם אף הלך ברגל עד להגעה למחסום וחסימתו.

"המעבר חסום לתנועה ואף משאית אספקה אחת לחמאס לא עוברת"

בארגון צו 9 אומרים: "אחרי הליכה ארוכה והתגברות על מחסומים רבים חוקים ולא חוקיים לאורך כל הדרך - הגיעו כעת פעילי תנועת צו 9 מכל רחבי הארץ ובני משפחות החטופים למעבר ניצנה. החל משעה זו המעבר חסום לתנועה ואף משאית אספקה אחת לחמאס לא עוברת מכאן".