מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מתחת לבית קברות בלב ח'אן יונס: מנהרת טרור וחדרי שהייה של בכירי חמאס

כוחות צה"ל פשטו על מנהרה תת קרקעית הממוקמת תחת בית הקברות בבני סוהילה בלב ח'אן יונס שבעזה. התגלו חדרי שהייה וחדרי שינה של בכירי החמאס והם הושמדו על ידי יחידת יהל"ם | צה"ל תוקף מטרות טרור בשטח לבנון

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/24 15:17 יט בשבט התשפד

מתחת לבית קברות בלב ח'אן יונס: מנהרת טרור וחדרי שהייה של בכירי חמאס
חדרי השהייה, צילום: דובר צה"ל

צה"ל תוקף בשטח לבנון

16:00 | מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר שני מבנים צבאיים בהם שהו מספר פעילים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב יארון שבדרום לבנון. כמו כן, מוקדם יותר היום כוחות צה"ל תקפו עמדת שיגור אשר ממנה בוצעו שיגורים לצפון הארץ.

בנוסף, במהלך היום זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לצפון הארץ, כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי לצד מרחבים נוספים בשטח לבנון.

צה"ל נלחם בעזה

15:15 | הלחימה בעומק רצועת עזה נמשכת. בתוך כך, כוחות אוגדה 98 של צה"ל פשטו על מנהרה תת קרקעית הממוקמת תחת בית הקברות בבני סוהילה בלב ח'אן יונס. בעת חקר המנהרה נתקלו הלוחמים במטענים, דלתות הזזה ודלתות הדף וחיסלו מחבלים ששהו בתוכה.

החדרים שנמצאו,

החדרים שנמצאו, צילום: דובר צה"ל

חדרי מבצעים וחדרי שינה של בכירי חמאס

הלוחמים איתרו בתוך תוואי המנהרה משרד של מפקד הגדוד המזרחי מחטיבת ח'אן יונס ממנה ניהל את ההתקפה ב-7 לאוקטובר, חדרי מבצעים וניהול לחימה גדודי וחדרי שינה של בכירים בארגון הטרור חמאס. המנהרה שימשה את חמאס בניהול לחימתם נגד הכוחות בעל ובתת קרקע.

חדר שהייה,

חדר שהייה, צילום: דובר צה"ל

מנהרה זו היא חלק ממבוך תת קרקעי מסועף, שנחפר על ידי ארגון הטרור חמאס, אורכה כקילומטר ובתוכה מספר מתחמים ועומקה כ-20 מטרים. בסיום החקירה הושמדה המנהרה על ידי כוחות של יחידת יהל"ם.