מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עשרה שיגורים לעבר קריית שמונה: מספר פגיעות ישירות - אין נפגעים

הירי בצפון: עשרה שיגורים מלבנון חצו לשטח ישראל - שלושה מהם יורטו. מספר מבנים ניזוקו בקריית שמונה, אין נפגעים | צה"ל תקף מבנים צבאיים, עמדה צבאית ותשתיות טרור של חיזבאללה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/01/24 17:19 א בשבט התשפד

עשרה שיגורים לעבר קריית שמונה: מספר פגיעות ישירות - אין נפגעים
נפילה בקרית שמונה, ארכיון, צילום: Ayal Margolin,Flash90

16:00 | התראות הופעלו בקרית שמונה, זוהו עשרה שיגורים שחצו מלבנון לשטח ישראל, שלושה מהם יורטו. שוטרים וחבלני המשטרה של מחוז צפון מבודדים כעת מספר זירות נפילה בעיר וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון. מכבאות והצלה נמסר: "לוחמי האש פועלים במספר אירועים של פגיעת רקטות ישירות במבנים במרחב קרית-שמונה. כתוצאה מאחת הפגיעות אירעה דליפת גז, לוחמי-האש פעלו במקום לעצירת הדליפה וסריקה אחר נפגעים".

תיעוד: לוחמי האש בקרית שמונה

מבנים צבאיים ותשתיות טרור: צה"ל תקף שורת מטרות בלבנון

צה"ל תקף מוקדם יותר היום (ה') שורת מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון באמצעות מטוסי קרב של חיל האוויר וירי ארטילרי. בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים, עמדה צבאית ותשתיות טרור של הארגון. בנוסף צה"ל תקף בירי ארטילרי מספר מרחבים בשטח לבנון.

הסתיים הדיון הראשון בהאג: "ישראל מבצעת רצח עם"

התביעה בהאג: הבוקר נפתח המשפט נגד ישראל בהאג, בנוגע לתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל. בתביעה נטען כי ישראל "מבצעת רצח עם" בעזה. באופן חסר תקדים המדינה החליטה שהיא תתייצב בהאג ותענה על הטענות, ואף שלחה את אהרון ברק לייצג אותה.

הטענות של התביעה: "ההרס בעזה הוא חגיגה לצה"ל"

היום הציגה התביעה, מטעם מדינת דרום אפריקה את טיעוניה לכך שישראל מבצעת רצח עם בפלשתינים: "93% מהאוכלוסיה סובלת מרעב חמור. מכל האנשים בעולם, שסובלים בימים אלו מרעב- יותר מ-80% נמצאים בעזה" עוד אמרו בתביעה כי: "ב-97 הימים אחרונים ישראל מפציצה את עזה במה שמוערך כמתקפה הכי גדולה בהיסטוריה. ההרס הוא חגיגה עבור הצבא הישראלי. החיילים מצלמים את עצמם מפוצצים בתים שלמים ומניפים את דגל ישראל". מחר ישראל תציג את טיעוניה.