מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אזעקות בצפון: פגיעה ישירה בגג מלון במטולה

אזעקות בקריית שמונה ויישובי הצפון | עם הכוונה מאיראן - הושמד אתר לבניים טילים מדוייקים | צה"ל תקף עמדת חיזבאללה בבינת ג'בל | לוחמת מג"ב, סמ"ש שי גרמאי ז"ל, נפלה במהלך פעילות מבצעית בג'נין

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/24 07:29 כו בטבת התשפד | עודכן בתאריך 07/01/24 16:34

אזעקות בצפון: פגיעה ישירה בגג מלון במטולה
מטולה, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

16:00 | אזעקה בקריית שמונה ויישובי הצפון. פגיעה ישירה בגג מלון במרכז מטולה שבגליל העליון. טרם דווח על נפגעים. נפילות נוספות גם במושב זרעית.

עם הכוונה מאיראן - הושמד אתר לבניים טילים מדוייקים

14:00 | צוות הקרב של חטיבת הנח"ל הפועל תחת אוגדה 162 פועל בשבועות האחרונים באזור דרג׳ תופאח שבצפון רצועת עזה. במהלך פעילותם ובהכוונה מודיעינית של אגף המודיעין איתרו לוחמי צוות הקרב יחד עם כוחות מיוחדים, פיר אסטרטגי של ארגון הטרור חמאס המוביל אל מנהרה באורך 100 מטרים ובה אתר לייצור אמצעי לחימה.

כחלק מהמאמץ המודיעיני הממוקד סביב אתרי הייצור ורכיבי הדיוק, נמצאו רכיבים המוכיחים כי מחבלי ארגון הטרור חמאס למדו בהנחייה איראנית כיצד להפעיל ולבנות רכיבים מדוייקים ונשק אסטרטגי וצברו ידע טכנולוגי בתחום.

פתח המנהרה

פתח המנהרה צילום: דובר צה"ל

13:20 | צה"ל השלים תקיפת מספר מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. לוחמי צה"ל תקפו חוליית מחבלים שזוהתה במרחב מרווחין. כמו כן, צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב של חיל האוויר מספר מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה, ביניהם מבנים בהם זוהו פיצוצי משנה המעידים על הימצאות אמצעי לחימה בהם, במרחבים לבונה, מג'דל זון ובינת ג'בל שבדרום לבנון.

נתניהו במסר מאיים לחיזבאללה

12:00 | ראש הממשלה נתניהו שיגר מסר לחיזבאללה במהלך ישיבת הממשלה השבועית ואמר: "אני מציע לחיזבאללה ללמוד את מה שחמאס כבר למד בחודשים האחרונים: אף מחבל אינו חסין. אנחנו נחושים להגן על אזרחינו ולהשיב את תושבי הצפון בבטחה לבתיהם; זה יעד לאומי שמשותף לכולנו ואנחנו פועלים באחריות להשיגו. אם נוכל, נעשה זאת בדרכים מדיניות, ואם לא, נפעל בדרכים אחרות".

"אסור לעצור את המלחמה עד שנשלים את כל יעדיה - חיסול החמאס, החזרת כל חטופינו והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל. אני אומר זאת הן לאויבינו והן לידידינו. זאת האחריות שלנו וזאת המחויבות של כולנו. צריך להניח כל שיקול אחר בצד, ולהמשיך יחד עד לניצחון המוחלט. הניצחון הזה יושג רק כשנשלים את יעדינו וכשנחזיר את הביטחון לתושבי הצפון והדרום כאחד".

נתניהו בישיבת הממשלה

נתניהו בישיבת הממשלה צילום: קובי גדעון / לע"מ

9:00 : פעילות כוחות צה"ל נמשכת במרכז ודרום רצועת עזה. במרחב בית לאהיה כוחות מצוות הקרב של חטיבת הנח"ל זיהו את מקור השיגור ממנו בוצע ירי רקטי מוקדם יותר השבוע למרחב העיר אשקלון. במהלך הפשיטות איתרו הלוחמים מתחם ובו עשרות משגרים, לאחר האיתור כוחות הנדסה השמידו את המתחם.

מח"ט הנח"ל אל"מ יאיר צוקרמן צילום: דובר צה"ל

במרכז רצועת עזה בפעילות של צוות הקרב החטיבתי 646 אותר על ידי הלוחמים מפעל מחרטות לנשק. הכוחות חשפו שני פירים בתוך מבנה במרחב ובסמוך לו, לוחמי הנדסה השמידו את הפירים. במהלך פעילות הכוחות במרחב זוהו וחוסלו מספר מחבלים. במחנה אל מעאזי איתרו לוחמי צה"ל מחטיבת גולני פיר ובו אמצעי לחימה רבים.

כוח צה"ל בתוך הרצועה

כוח צה"ל בתוך הרצועה צילום: דובר צה"ל

7:30 | בפעילות הלילית של צה"ל ומג"ב בג'נין נהרגה לוחמת מג"ב סמ"ש שי גרמאי ז"ל אשר הייתה ברכב מבצעי שנפגע ממטען בפעילות מבצעית במחנה הפליטים ג'נין שבחטיבה המרחבית 'מנשה'. בפיצוץ המטען רב העוצמה נפצעו עוד שני לוחמים, אחד במצב בינוני ושניים במצב קל. מניין חללי המשטרה המעודכן למלחמת חרבות ברזל הינו 60.

שי גרמאי ז"ל, בת 19 בנופלה, תושבת כרמיאל, הותירה אחריה הורים ושלושה אחים. הלוויה תערך בחלקה הצבאית בבית העלמין בכרמיאל, היום, יום ראשון 7.1.24, בשעה 15:00.

סמ"ש שי גרמאי ז"ל

סמ"ש שי גרמאי ז"ל, צילום: דוברות המשטרה

כלי טיס חיסל חוליית מחבלים

6:30 | כוחות חיל אוויר שליוו את הכוחות הגיבו באש לעבר מוקדי המחבלים וכלי טיס חיסל חוליית מחבלים. בהמשך, מסוק קרב של צה"ל סייע מהאוויר באש לחילוץ וירה לעבר מרחבים חשודים, הכוחות חיסלו שישה מחבלים.

לאחר פיצוץ המטען נשארו הכוחות עוד מספר שעות בשטח על מנת לבצע את פינוי הפצועים והרכב הפגוע כמו גם סיום המשימה המבצעית במקום. בבית החולים רמב"ם שקיבל שלושה מהפצועים עדכנו כי מצבם של שניים מוגדר קל ואילו אחד מוגדר במצב בינוני.