הטירונים החדשים כבר קיבלו: זה הרובה החדש של גולני

האם רובה הסער הישראלי "תבור" בדרך לצאת מצה"ל? טירוני חטיבות גולני וגבעתי שהתגייסו לאחרונה קיבלו לידיהם את רובי הסער האמריקאים M4 בדומה לחבריהם בצנחנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/23 22:52 ט בטבת התשפד

הטירונים החדשים כבר קיבלו: זה הרובה החדש של גולני
חייל גולני, התבור יוחלף, צילום: Ayal Margolin,Flash90

חטיבות החי"ר של צה"ל מתהדרות בסממנים שונים איתם הם מזוהים, החל מצבע הכומתה והנעליים, אך הבדל נוסף שהיה בין חטיבות החי"ר, מתבטל עתה והוא נוגע לנשק האישי. בחטיבות גולני, גבעתי והנח"ל השתמשו בעשור וחצי האחרון בנשקים הישראליים ה"תבור" וה"מיקרו תבור", אלא שהטירונים החדשים שגוייסו לחטיבות כבר צויידו בנשק האמריקאי M4, הנשק איתו נלחמים חיילי הצנחנים וכפיר.

מתאים ללחימה הצפויה בעתיד

הרקע להחלפת הנשקים הוא שינויים שעובר צה"ל בנוגע להצטיידות כוחות החי"ר, מהלך שתוכנן בשנים האחרונות ולא נובע מהמלחמה בעזה. גורם צבאי אמר ל"מקור ראשון" כי הנשק האמריקני יותר איכותי ומתאים ללחימה הצפויה בעתיד.

חיילי גבעתי בסיום מסלול

חיילי גבעתי בסיום מסלול בעזה, עדיין נלחמים עם התבור. צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל אמר לעיתון כי נשקי התבור לא יצאו משירות צה"ל וישמשו גורמים אחרים בצבא כמו גם את כוחות המילואים: "ארגון הנשק האישי ביחידות היבשה מותאם לכשירויות הפרט וייעודן של היחידות. בתוך כך, ולצד שיקולים משקיים נוספים דוגמת התיישנות מערכים, טכנולוגיות חדשות, פוטנציאל רכש עודפים ועוד, נערכת בזרוע היבשה תכנית רב-שנתית של הסבת יחידות".