מרגש: אחרי שאירחו את הצנחנים - ישיבת ההסדר חזרה לשדרות

חודשיים וחצי אחרי שפונו מהישיבה, תלמידי ישיבת ההסדר "אפיקי דעת" משדרות חזרו חזרה לשדרות.  ראש הישיבה הרב דוד פנדל: "החזרה הבייתה, ותקומת העיר היא חלק מהניצחון שלנו. שאר התושבים ומשפחות הישיבה יחזרו לגור בעיר רק כשצה"ל ישלים את המלאכה ויתקן את עוולות ההתנתקות" 

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/23 18:34 ט בטבת התשפד

מרגש: אחרי שאירחו את הצנחנים - ישיבת ההסדר חזרה לשדרות
תלמידי הישיבה, חזרו לשדרות, צילום: עמית לוי

תלמידי ישיבת ההסדר "אפיקי דעת" משדרות שבו היום (ה') לישיבה בעיר לאחר היעדרות של כחודשיים וחצי ומאז פרוץ המלחמה. בזמן הזה הישיבה שימשה את לוחמי הצנחנים באזור שקיבלו את חדרי ומתקני הישיבה בחינם ולטובת חיילי הצנחנים.

"לנטוש שטח לתקופה ארוכה זה בדיוק מה שהאויב רוצה"

ראש ישיבת ההסדר הרב דוד פנדל אמר כי הניצחון על האויב הנאצי הוא צריך להיות ברור וחד: "מאות מבוגרי הישיבה נלחמים כעת בעזה בשירות סדיר ובמילואים, אנחנו קיבלנו החלטה לחזור חזרה לישיבה, זה חלק מהניצחון שלנו, חלק מהניצחון של עם ישראל. לנטוש שטח לתקופה ארוכה זה בדיוק מה שהאויב רוצה ואנחנו לא ניתן לו את זה. נילחם בו עם נשק ביד אחת ועם לימוד תורה וערכים ביד השניה. שאר התושבים ומשפחות הישיבה יחזרו לגור בעיר רק כשצה"ל ישלים את המלאכה ויתקן את עוולות ההתנתקות".

ראש השיבה הרב פנדל

ראש השיבה הרב פנדל צילום: עמית לוי

אחד התלמידים אמר כי זו בשורה שהוא ציפה לה הרבה זמן "שדרות זו העיר שלנו ואנחנו לא רק שנחזור לישיבה אלא גם נגדיל אותה, לעוד ועוד זרועות כאן בדרום כדי להוכיח לאויב שהטעות שהוא עשה בחג שמחת תורה תעלה לו ביוקר".