מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הרמטכ"ל: "אני אחראי. הירי בחטופים בוצע בניגוד להוראות הפתיחה באש"

רב אלוף הרצי הלוי לקח אחריות על מחדל הירי בחטופים והבהיר כי הוא בוצע בניגוד להוראות הפתיחה באש. עם זאת, הרמטכ"ל ציין: "הירי הזה בוצע במהלך לחימה ובתנאי לחץ"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 16/12/23 19:15 ד בטבת התשפד

הרמטכ"ל: "אני אחראי. הירי בחטופים בוצע בניגוד להוראות הפתיחה באש"
הרמטכ"ל, צילום: דובר צה"ל, צילום מסך

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי לקח אחריות על מחדל הירי בחטופים, ובהצהרה שמסר בפיקוד הדרום אמר הלוי: "צה"ל, ואני כמפקדו, אחראיים על מה שקרה, ונעשה הכל בכדי למנוע הישנותם של מקרים כאלה בהמשך הלחימה".

אני נכנס לראשו של הלוחם בשג'עייה - הוא חייב להיות ערני ודרוך לכל איום

עם זאת הלוי ציין כי יש להתייחס גם למצב בו נתונים הלוחמים בשעת מלחמה: "אני נכנס לראשו של הלוחם בשג'עייה, אחרי ימים של לחימה קשה, היתקלויות מטווחים קצרים, מפגש עם מחבלים לבושים בבגדים אזרחיים המגיעים בדרכי הונאה שונות. הוא חייב להיות ערני ודרוך לכל איום".

"הירי הזה בוצע במהלך לחימה ובתנאי לחץ"

הלוי חזר והדגיש כי הירי בחטופים התבצע בניגוד להוראות הפתיחה באש: "אני חושב ששלושת החטופים עשו הכל בכדי שאנחנו נבין, הם נעו ללא חולצות כדי שלא נחשוד במטען לגופם ואחזו בבד לבן כדי שאנחנו נבין. הירי בחטופים בוצע בניגוד להוראות הפתיחה באש". הלוי הבהיר: "אסור לירות על מי שמרים דגל לבן ומבקש להיכנע. אך הירי הזה בוצע במהלך לחימה ובתנאי לחץ".

הרמטכ"ל הודיע: "השלמנו תחקיר ראשוני בנושא"

הרמטכ"ל הודיע כי הושלם תחקיר ראשוני של האירוע השלמנו "כזה שיאפשר לנו להפיק לקחים תוך כדי הלחימה ולהעביר אותם לכוחות הלוחמים בשטח". עוד הוסיף: "עדכנו את המשפחות בממצאים הקשים ופרסמנו אותם באופן שקוף לציבור".