מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו בהצהרה מיוחדת: סוגרים על סינואר - כוחות צה"ל מכתרים את ביתו

צה"ל: "הכוחות המיוחדים פתחו בהתקפה משולבת על מרחב העיר חאן יונס, כיתרו את העיר ולראשונה החלו לתמרן בלב המרחב" | נתניהו בעדכון מיוחד לתקשורת: "הכוחות מכתרים את ביתו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/23 19:15 כג בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 06/12/23 20:08

נתניהו בהצהרה מיוחדת: סוגרים על סינואר - כוחות צה"ל מכתרים את ביתו
לוחמי הקומנדו בלב חאן יונס, צילום: דובר צה"ל, צילום מסך

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר הערב (ד') בעדכון מיוחד לתקשורת כי כוחות של לוחמים מכתרים בשעה זו ביתו של מנהיג החמאס, יחיא סינוואר. "אמש אמרתי שכוחותינו יכולים להגיע לכל מקום ברצועת עזה" פתח נתניהו, והודיע "הכוחות מכתרים עכשיו את ביתו של סינוואר". עם זאת, נתניהו סייג: "אז ביתו איננו מבצרו, והוא יכול לברוח, אבל זאת רק שאלה של זמן עד שנשיג אותו".

נתניהו שוחח עם נשיאת הצלב האדום: מפעילים לחץ כדי לאפשר את ביקור החטופים

נתניהו הוסיף: "אנחנו מפעילים לחצים כדי לאפשר את ביקורי הצלב האדום אצל חטופינו. בהמשך לכך, שוחחתי היום שוב עם נשיאת הצלב האדום ואמרתי לה שתפנה לקטאר, שהוכח שיש להם מנוף לחץ על חמאס, ותדרוש ביקורים של הצלב האדום אצל חטופינו, וכמובן אספקת תרופות עבורם".

צה"ל: "לוחמי הקומנדו מכתרים את חאן יונס - 30 מנהרות הושמדו תוך יממה"

אחרי שמפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן הודיע אתמול על כוונת צה"ל להיכנס לליבה של חאן יונס, הערב הותר לפרסום כי אוגדה 98, אוגדת הכוחות המיוחדים פתחה בהתקפה משולבת על מרחב העיר חאן יונס, כיתרה את העיר ולראשונה החלה לתמרן בלב המרחב. מתחילת ההתקפה הלוחמים חיסלו מחבלים רבים בהיתקלויות והפעלת אש מהאוויר והשמידו כ-30 פירי מנהרות לאחר שאיתרו אותם".

תיעוד: לוחמי הקומנדו פועלים בלב חאן יונס

בין הבכירים שגדלו בחאן יונס: יחיא סינוואר ומוחמד דף

עוצבת הקומנדו וחטיבת גבעתי הגיעו למרכז חאן יונס והחלו בפשיטות ממוקדות בלב העיר. חטיבת חאן יונס היא אחת משתי החטיבות הדומיננטיות ביותר בחמאס. העיר חאן יונס מהווה מרכז כובד של חמאס ומזוהה כסמל צבאי ושלטוני. כל הנהגתו של הארגון הרצחני, מדינית וצבאית, גדלה במרחב העיר חאן יונס, בניהם יחיא סינוואר, מוחמד סינוואר ומוחמד דף.

גדל בחאן יונס, יחיא סינוואר

גדל בחאן יונס, יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90